ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ניסיון הפיגוע • האזינו

תלונת שווא? איש הביטחון שנטרל מחבל - ללא נשק

פלסטיני תושב עזה שחצה מדרום רצועת עזה לשטח ישראל, תכנן לבצע פיגוע בתוככי מושב אבשלום | רכז הביטחון נתקל בו ונטרל אותו בידיים חשופות | כעת מתברר כי הרכז נאלץ לבצע את תפקידו כשהוא ללא נשק בעקבות תלונות בדואים | האזינו

תלונת שווא? איש הביטחון שנטרל מחבל - ללא נשק
זירת האירוע בעוטף עזה צילום: ביטחון שדה

רכז הביטחון של מושב אבשלום, מנע הלילה פיגוע חמור, כאשר נטרל בידיים חשופות מחבל שחדר מרצועת עזה כשהוא חמוש בסכינים. הוא נדקר בידו ובבטנו ופונה לטיפול רפואי בבית החולים. רבש"ץ נוסף שהגיע שני למקום, ירה במחבל ונטרל אותו.

למרבה האבסורד, רכז הביטחון שהגיע ראשון למקום בעקבות קריאת תושבים, נאלץ לעשות את תפקידו מזה כשנה, כשהוא נטול נשק, בעקבות תלונת שווא שהגישו עליו עבריינים בדואים מפזורת ביר הדאג'.

רק בשבוע שעבר נדחה ערר משפטי שהגיש יחד עם רבש"ץ היישוב שדה ניצן, אף הוא בעוטף עזה, למשרד לבטחון פנים בעזרת תנועת רגבים, בטענה של "חשש לשלום הציבור".

השניים שמשמשים כמתנדבי משטרה עיכבו חשודים במהלך פעילות מבצעית בשנה שעברה. קצין משטרה שהגיע למקום תוך זמן קצר, הוציא לחשודים דו"חות על תקלות בטיחות חמורות שהתגלו ברכב, וכן על הפרת סגר הקורונה.

כבר במהלך העיכוב, החשודים איימו על מתנדבי המשטרה שיתנקמו בהם, והגישו תלונה למח"ש בטענה כי שלפו נגדם נשק. בעקבות התלונה נשלל נשקם האישי של הרבש"צים, שהגישו ערר על ההחלטה, בעזרת המחלקה המשפטית של תנועת רגבים.

למרבה האבסורד, הערר נדחה בנימוק של "חשש לשלום הציבור", למרות שאלו ממשיכים לקחת חלק בפעילות משטרתית רצופה, ונושאים נשק במסגרת ההתנדבות כמו גם בשירות מילואים אליו נקראו לאחרונה.

"הלילה מתברר כי רכז הביטחון המצטיין והגיבור, איננו סכנה לשלום הציבור, אלא מגן שלום הציבור. אם המחבל לא היה נתקל בו, אלא בנשים או ילדים, הלילה הזה היה מסתיים חלילה במחיר דמים כבד", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים. "אני מקווה שהמשרד לביטחון פנים יתעשת כבר הלילה ויודיע על החזרת הנשק לרכזי הביטחון".

בתוך כך, תחקיר ראשוני של צה"ל מעלה כי המחבל שביצע הלילה את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול, הינו פלסטיני תושב עזה שחצה מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. האירוע עודנו מתוחקר.

פיגוע עזה נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד