ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"אדם שאיבד את הבלמים"

יאיר לפיד: "עד הקמת הממשלה המיועדת יש עדיין הרבה מאוד מכשולים"

יו"ר יש עתיד ובעל המנדט להרכבת הממשלה לפיד דיבר בפתח ישיבת סיעתו והתייחס למגעים בגוש השינוי. לדבריו יש עדיין לא מעט מכשולים עד להקמת הממשלה. לפיד תקף את נאומו אמש של נתניהו שהזהיר מפני ממשלת השינוי: "נאום מופקר ומסוכן, של אדם שאיבד את הבלמים"

יאיר לפיד: "עד הקמת הממשלה המיועדת יש עדיין הרבה מאוד מכשולים"
לפיד בהצהרה צילום: באדיבות המצלם

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד התייחס היום (שני ) היו"ר יאיר לפיד למגעים הקואליציוניים בגוש השינוי וכן למאבק של נתניהו עד הרגע האחרון.

"לאיילת שקד הוצמדו אתמול מאבטחים. כי רוצים לרצוח אותה", אמר לפיד בפתח ההצהרה. "נפתלי בנט עם מאבטחים. אני עם מאבטחים. אביחי מנדבליט. ליאת בן ארי. רינה מצליח, דנה וייס, גיא פלג. על כולנו יש איומי רצח ואלימות".

לפיד התייחס לממשלה המיועדת ואמר: "ידידי נפתלי בנט, ראש הממשלה המיועד, הגדיר אתמול מטרה לממשלה. הוא אמר, "להחזיר את האנחנו". זה לא רק נכון ברמה הערכית, זה נכון גם ברמה הקיומית. מדינה מפולגת ואלימה לא תתמודד טוב לא עם האיראנים ולא עם הכלכלה. הנהגה שמסיתה אותנו אחד נגד השני, פוגעת ביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שניצבים בפנינו".

לפיד התייחס לנאומו אמש של נתניהו בו הזהיר מפני הממשלה שמתהווה: "אם אתם רוצים לדעת למה אנחנו מוכרחים להחליף את השלטון בישראל. תלכו להקשיב לנאום הזה של נתניהו. זה היה נאום מופקר ומסוכן, של אדם שאיבד את הבלמים. החולשה שלו מחלישה אותנו".

"בדיוק בגלל זה מוכרחה לקום הממשלה שאנחנו מנסים להקים", אמר לפיד, "ממשלה שבה יושבים יחד אנשי ימין, שמאל ומרכז ואומרים לאזרחי ישראל: אנחנו יודעים לעבוד יחד, אנחנו לא שונאים אחד את השני".

לפיד התייחס למגעים בגוש השינוי ואמר כי "עד הקמת הממשלה המיועדת יש עדיין הרבה מאוד מכשולים. אולי זה טוב, כי נצטרך לצלוח אותם ביחד. זה המבחן הראשון שלנו. לראות אם אנחנו יכולים למצוא בימים הקרובים פשרות חכמות, בשביל המטרה הגדולה".

לדברי לפיד, "גם אם ליש עתיד היו 40 מנדטים, זו הממשלה שהייתי מקים. ימין, שמאל ומרכז. ממשלת אחדות. ממשלה שתדאג לכל אזרח ישראלי. כולל אלה שלא הצביעו בעדנו. כולל אלה שלא יהיו חברים בה".

לסיום אמר: "יש דבר כזה אנחנו. יש דבר כזה אחדות ישראלית. קרוב אלינו הדבר מאוד. הגיע הזמן שתהיה לנו ממשלה שמדברת בשפה הזו ועובדת בשביל מדינת ישראל".

יאיר לפיד יש עתיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד