ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
'תקלת אנוש'

תחקיר צה"ל: "חדירת המחבל - אירוע חמור"

בתום תחקיר ראשוני שנערך בצה"ל, נקבע כי מעגלי ההגנה השונים המובצים בגדר המערכת בצרועת עזה, יכלו למנוע את חדירת המחבל שביצע אמש את פיגוע הדקירה באשכול 

תחקיר צה"ל: "חדירת המחבל - אירוע חמור"
אזור חדירת המחבל מעזה צילום: דוברות המשטרה

יממה לאחר פיגוע הדקירה שבוצע על ידי פלסטיני שחדר מרצועת במועצה האזורית אשכול, הסתיים תחקיר ראשוני שבוצע בצה"ל. בחקירתו בשב"כ עלה כי מדובר בעמאד צופי, יליד 1997, תושב רפיח, לפי התחקיר, אתמול (ראשון) בשעות הערב, החשוד חצה את מרחב המכשול בדרום רצועת עזה לשטח ישראל.

לאחר שהצליח לחצות את הגדר, התקדם המחבל לעבר היישוב שדי אברהם במועצה האזורית אשכול, ניסה לדקור איש ביטחון סמוך ליישוב ונוטרל על ידי רבש"ץ היישוב אבשלום, שכזכור היה ללא נשק, לאחר שזה נשלל ממנו בעקבות תלונה עליו במח"ש.

מהתחקיר עלה עוד כי החשוד חצה במרחב בו גדר המערכת נפגעה מפצצות מרגמה במהלך מבצע 'שומר החומות'. עוד עלה, כי החשוד לא זוהה במהלך חצייתו בעקבות תקלת אנוש במערך התצפיות.

מהתחקיר הראשוני עולה כי מדובר ב"אירוע חמור ביותר" שמעגלי ההגנה השונים יכלו למנועו. בצה"ל מציינים כי "מסקנות מן התחקיר הראשוני יופקו וילמדו באופן מיידי, תחקיר האירוע נמשך".

כזכור, תושבים בכמה יישובים במועצה האזורית אשכול התבקשו אתמול להישאר בבתיהם, בעקבות אירוע ביטחוני, במהלכו נורה חשוד פלסטיני שנכנס לתחומי המועצה, והגיע סמוך ליישוב שדי אברהם. קצין ביטחון שהוזעק למקום על ידי אזרחים, נתקל בחשוד - שדקר ופצע אותו באורח קל. איש הביטחון אחר פתח בירי וניטרל את המחבל.

מחבל עזה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד