ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הפארסה נמשכת

הילד מהשער ב'הארץ' התגלה כחבר בארגון טרור

חאלד אל־קאנו בן ה־17 הוצג בפרויקט של ה"ניו יורק טיימס" כאחד מהקורבנות הצעירים של התקפות צה"ל במבצע "שומר החומות" | כעת אישר חמאס: הוא היה חבר בגדודי המוג'אהידין של הארגון

הילד מהשער ב'הארץ' התגלה כחבר בארגון טרור
השער המדובר בעיתון הארץ צילום: הארץ

השער המדובר של הניו יורק טיימס שהציג את 67 הילדים שנהרגו מאש צה"ל ברצועה במהלך מבצע 'שומר החומות' והובא בשלמותו לעיתון הארץ, מתגלה כפרויקט פזיז במיוחד שאט-אט נחשפים בו לא מעט טעויות.

לפני מספר ימים פרסם העיתון האמריקאי התנצלות על כך שתמונה אחת שהוצגה בשער המדובר, הייתה של ילדה שנהרגה לפני מספר שנים בתאונה טרגית ללא קשר למבצע ישראלי ברצועה. העיתון שינה את התמונה ופרסם התנצלות, בעיתון 'הארץ' טרם תוקנה הטעות.

ב'ניו יורק טיימס' מודים: טעינו בתמונת הילדה שנהרגה בעזה

היום (שני) מתברר כי ישנה טעות נוספת בפרויקט המדובר של הניו יורק טיימס והארץ. ב'ידיעות אחרונות' מתפרסם שחאלד אל־קאנו בן ה-17 נהרג בתקיפה של חיל האוויר בצפון רצועת עזה ב־13 במאי, ותמונתו הופיעה ב"ניו יורק טיימס" כאחד הקורבנות החפים מפשע של המבצע.

אלא שאוסאמה, אחיו הבכור של חאלד, הודיע ל"ניו יורק טיימס" שפירסם את הידיעה, שאחיו הצטרף לגדודי מוג'אהידין מוקדם יותר השנה, לאחר לחץ שנמשך חודשים. "הם ניצלו אותו", אמר האח, אוסאמה אל־קאנו, והוסיף שמשפחתו לא תמכה בהצטרפות אחיו לארגון.

לפי הפרסום, בסוף השבוע הודיעו גם גדודי המוג'אהידין רשמית שחאלד אל־קאנו היה חבר בארגון, אם כי הם לא ציינו במפורש אם הוא היה מעורב בלחימה.

ניו יורק טיימס הארץ שומר החומות חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד