י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השמרנים תוקפים

‏הממשלה בסעודיה החליטה לצמצם את השימוש ברמקולים במסגדים

גורמים שמרניים בסעודיה תקפו את ההחלטה לצמצם את שימוש הרמקולים החיצוניים במסגדים, בשל הרעש הגדול, המתנגדים להחלטה שאלו "למה מוזיקה רועשת כן, ותפילה לא?"

‏הממשלה בסעודיה החליטה לצמצם את השימוש ברמקולים במסגדים
מסגד צילום: מתוך הסרטון

החלטה מעניינת של השלטונות בסעודיה לאחרונה - לצמצם את השימוש ברמקולים החיצוניים במסגדים מתוך התחשבות בסביבה ולהגביל את עוצמת הקול בקריאה לתפילה.

ההחלטה כוללת איום בענישה, ויש מי שתוקף את הממלכה על כך. המתנגדים להחלטה שאלו "למה מוזיקה רועשת כן, ותפילה לא?", ההחלטה היא על רמקולים חיצוניים שמרעישים לכולם.

משרד ההקדשים הסיעודי הודיע כי "מטרת הקריאה לתפילה היא להודיע לאנשים שהגיע הזמן, וגם להודיע שהתפילה התחילה, ולא צריך לשמוע גם את קריאת האימאם בתוך המסגד ביחד כי הקולות מתערבבים". ולכן הקולות מתוך המסגד יהיו נמוכים יותר.

רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11 מציין, כי בסעודיה יש כ-100,000 מסגדים, והיא מדינה מאד שמרנים, עוד אומר קייס. כי "אלו שהורו על הורדת הדציבלים, נתלים בעובדה שבזמן הנביא מוחמד לא היו רמקולים". המשרד לענייני האסלאם במדינה הודיע ​​בשבוע שעבר כי על כל הרמקולים להיות נמוכים לשליש מהדציבלים הרגילים שלהם.

השר לענייני האיסלאם עבדולטיף א-שייח' אמר כי הצעד הוא בתגובה לתלונות הציבור. אך המהלך במדינה המוסלמית השמרנית עורר תגובות חריפות ברשתות החברתיות. השר כינה את האנשים שביקרו את המהלך ברשת כ"אויבי הממלכה" וטען שהם "רוצים לערער את דעת הקהל מול הממשל".

ערבים סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד