ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כך יתנהל סדר היום

הבחירות לנשיאות: נערכים לקרב צמוד; הרצוג ביקר בכותל

מחר תחל ההצבעה במשכן הכנסת בה יכריעו החברים את המועמד שיכהן כנשיא ה-11 של מדינת ישראל | כל הפרטים על סדר היום הצפוי, וגם: ביקורו של הרצוג הבוקר ברחבת הכותל | צפו

הבחירות לנשיאות: נערכים לקרב צמוד; הרצוג ביקר בכותל
הצבעה חשאית בכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

במשכן הכנסת נשלמות ההכנות לקראת אירועי בחירת הנשיא או הנשיאה ה-11 של מדינת ישראל, שיתקיימו מחר בהליך הצבעה חשאי אז צפויים 120 חברי הכנסת להצביע באופן חשאי ליצחק הרצוג או מרים פרץ לתפקיד הנשיא או הנשיאה הבאה .

הבחירות יתקיימו מחר (יום רביעי) בין שני המועמדים, יצחק הרצוג ומרים פרץ, שיגיעו למשכן בשעות הבוקר ויוזמנו לשהות, יחד עם קרוביהם והצוותים המלווים אותם, באולמות "נגב" ו"ירושלים" באגף החדש בכנסת, אשר הוכנו מבעוד מועד לכבוד המועמדים.

בשעה 11:00 תיפתח הישיבה המיוחדת במליאת הכנסת. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, יפרט את נוהל ההצבעה החשאית ויכריז על תחילת ההצבעה. שני המועמדים יוכלו לצפות במהלך ההצבעה מיציע מיוחד שהוכן במליאה.

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, תקרא בשמות חברות וחברי הכנסת לפי סדר שמות המשפחה, ואלה יקומו בזו אחר זה וייגשו אל מאחורי הפרגוד. שם ישימו במעטפה פתק עם השם המועדף עליהם, או פתק לבן, וישלשלו אותו לתוך תיבת הקלפי.

בתום ההצבעה יכריז יו"ר הכנסת על הפסקה בישיבת המליאה לצורך ספירת הקולות. תיבת הקלפי תילקח על ידי סדרני הכנסת לחדר נפרד והקולות ייספרו על ידי חברי ועדת הקלפי, חברי הכנסת דוד ביטן (יו"ר), יוסף טייב, אמילי מואטי ויואל רזבוזוב.

בתום הספירה יחדש יו"ר הכנסת את ישיבת המליאה ויכריז על התוצאות. במידה ולא יושג רוב של 61 קולות למועמד/ת, יתקיים סיבוב הצבעה נוסף. לאחר ההצבעה השנייה, אם יושג רוב קולות (גם אם אינו 61 או יותר), יוכרז על מנצח/ת.

עם היוודע התוצאות הסופיות ייצא יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, יחד עם סגניו ועם מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, מנכ"ל הכנסת, סמי בקלש וקצין הכנסת, יוסף גריף, לאולם בו שוהה המנצח/ת, שם יודיע רשמית לנשיא/ה הנבחר/ת על תוצאות ההצבעה ויברך אותו/אותה.

בינתיים, הגיע היום (שלישי) לתפילה בכותל המערבי לקראת מערכת הבחירות מחר. במקביל, המועמדים מנצלים את השעות האחרונות לפגישות אחרונות במאמץ לשכנע את חברי הכנסת השונים לתמוך בהם.

בוז'י הרצוג בחירות לנשיאות הכותל המערבי מרים פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד