י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מבקש סליחה

אביב גפן עלה לבמה של פריד וריגש את הנוכחים | צפו

לאחר שהגבלות הקורונה הוסרו וההופעות התאפשרו ערך אברהם פריד מופע ענק בריכת הסולטן בירושלים. אל המופע הגיע גם אביב גפן שביצע יחד עם פריד את השיר בצורת כמו גם השיר "מי האיש החפץ חיים" כשגפן חובש כיפה לכבוד דברי התהלים

אביב גפן עלה לבמה של פריד וריגש את הנוכחים | צפו
אביב גפן//אברהם פריד צילום: פלאש90

אביב גפן נחשב לאחד הגדולים בזמר הישראלי, כשחלק מיצירותיו הפכו לקאנון ברפרטואר היצירה הישראלית. מבחינה פוליטית נחשב גפן לאיש שמאל, כאשר בצעירותו סרב להתגייס לצה"ל מטעמי מצפון ועורר זעם רב בקרב חלקים רבים בעם.

גפן אף תמך בהסכמי אוסלו והיה מהאחרונים שראו את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, טרם הירצחו ב'כיכר מלכי ישראל' בתל אביב. אך נדמה שעם התבגרותו גפן עובר תהליך של התמתנות ומצעיר קיצוני ופרוע - הוא הפך אט אט לאיש פרגמטי יותר וקיצוני פחות. בעקבות כך, גם יחסו לחרדים השתנה מקצה לקצה.

בחודשים האחרונים, כחלק מהתהליך שעובר גפן נוצר שיתוף פעולה בינו ובין אברהם פריד מגדולי הזמר החרדי, שיתוף פעולה שאף הוביל ליצירת שיר משותף 'בצורת'.

אמש (שני) לאחר שהגבלות הקורונה הוסרו וההופעות התאפשרו ערך אברהם פריד מופע ענק בריכת הסולטן בירושלים. אל המופע הגיע גם אביב גפן שביצע יחד עם פריד את השיר "בצורת" כמו גם השיר "מי האיש החפץ חיים" כשגפן חובש כיפה לראשו לכבוד פסוקי התהלים.

במהלך המופע סיפר גפן על התהליך שהוא עובר, תוך הוא מבקש סליחה מהנוכחים באם הם נפגעו מהתבטאויותיו נגדם שנבעו מתוך בורות, כלשונו. בנוסף סיפר גפן על כך שערך לבנו בר מצווה, "רציתי שהוא ידע שהוא יהודי".

כזכור, בתקופת הקורונה, שהשיח בכלי התקשורת הפך להיות רעיל ומלא שנאה מול המגזר החרדי, דווקא אז הקדיש גפן במהלך הופעה נטולת קהל שעברה בשידור חי בערוץ 12 את אחד משריו, שמדבר על קיטוב ושנאה, לתושבי בני-ברק שהיו אז תחת מצור עקב נגיף הקורונה. גפן ביקש מהציבור הישראלי להבין אותם ולא לשנוא או להאשים אותם ואף חשף כי הוא נוהג לבקר רבות בעיר התורה.

דבריו עוררו התרגשות גדולה בקרב חרדים רבים, שמצאו אוזן קשבת ומבינה מעבר למתרס, וברשת הטוויטר החל שיח נרגש בנושא. גפן העניק בנוסף ראיון מיוחד לפרשנית חדשות 12, דנה וייס, שעסק במאבק שמוביל גפן עבור עובדי הבמה הפשוטים שנפגעו כלכלית בצל התפרצות הנגיף.

במהלך הראיון הוא התייחס לשיר שהקדיש לתושבי בני ברק וסיפר את שהתרחש מאחורי הקלעים של אותו אירוע יוצא דופן במהלך משבר הקורונה. "ירדתי מהבמה ולפתע ראיתי 420 הודעות חדשות" אמר גפן לוייס. הוא סיפר לה כי מישהו פרסם את מספר הטלפון שלו בבני ברק ואלו מיהרו לשגר לו הודעות נרגשות שגרמו לו לפרוץ בבכי. 

לפריד עצמו זה לא שיתוף הפעולה הראשון עם אמנים ישראלים, בשנה האחרונה הוציא פריד את השיר שבורי לב יחד עם הזמר הדתי חנן בן ארי, זאת תקופה אחרי שחידש שירים ישראליים ישנים כמו "רק תפילה אשא" ו"מישהו הולך תמיד איתי".

אביב גפן אברהם פריד בריכת הסולטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד