י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות הלחץ

נשקו של הרבש"ץ שהתעמת עם מחבל - הוחזר

רכז הביטחון של מושב אבשלום מנע פיגוע חמור, כאשר נטרל בידיים חשופות מחבל שחדר מרצועת עזה כשהוא חמוש בסכינים. היום המשטרה השיבה לו את נשקו האישי שנלקח ממנו בעקבות תלונה של בדואים שעוכבו על ידו

נשקו של הרבש"ץ שהתעמת עם מחבל - הוחזר
מקבל את הנשק חזרה צילום: ארגון הרבש"צים, ההסתדרות הלאומית

המשטרה השיבה היום (שלישי) לרכז הביטחון, שנלחם במחבל בידיים חשופות, את נשקו שהוחרם ממנו בעקבות תלונה של מספר בדואים שעוקבו על ידו. ביומיים האחרונים, לאחר הפיגוע בעוטף עזה, גבר הלחץ לסגור את החקירה נגד רבש"ץ מושב אבשלום אנדריי דוסטוב.

דוסטוב מנע פיגוע חמור, כאשר נטרל בידיים חשופות מחבל שחדר מרצועת עזה כשהוא חמוש בסכינים. הוא נדקר בידו ובבטנו ופונה לטיפול רפואי בבית החולים. רבש"ץ נוסף שהגיע שני למקום, ירה במחבל ונטרל אותו.

למרבה האבסורד, רכז הביטחון שהגיע ראשון למקום בעקבות קריאת תושבים, נאלץ לעשות את תפקידו מזה כשנה, כשהוא נטול נשק, בעקבות תלונת שווא שהגישו עליו עבריינים בדואים מפזורת ביר הדאג'. רק בשבוע שעבר נדחה ערר משפטי שהגיש יחד עם רבש"ץ היישוב שדה ניצן, אף הוא בעוטף עזה, למשרד לבטחון פנים בעזרת תנועת רגבים, בטענה של "חשש לשלום הציבור".

מארגון הרבש"צים בהסתדרות הלאומית מסרו כי "ההתנהלות המחפירה ומסכנת החיים הגיעה לסיומה. לרכזי הביטחון ישנה עוד דרך ארוכה והם ימשיכו במאבקם הצודק עד להכרה בהם על ידי משרד הביטחון שהוא מבחינתם מעסיקם הישיר. ארגון הרבש"צים וההסתדרות הלאומית ייפעלו בכל הכלים כדי להביא פרשה עגומה זו לסיומה".

אתמול הסתיים תחקיר ראשוני שבוצע בצה"ל. בחקירתו בשב"כ עלה כי המחבל הוא בעמאד צופי, יליד 1997, תושב רפיח, לפי התחקיר, ביום (ראשון בשעות הערב, החשוד חצה את מרחב המכשול בדרום רצועת עזה לשטח ישראל.

מהתחקיר הראשוני עולה כי מדובר ב"אירוע חמור ביותר" שמעגלי ההגנה השונים יכלו למנועו. בצה"ל מציינים כי "מסקנות מן התחקיר הראשוני יופקו וילמדו באופן מיידי, תחקיר האירוע נמשך".

בדואים רצועת עזה רכז ביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד