י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השעון דוחק והמחלוקות בעינן

אווירת פיצוץ? בגוש השינוי חותרים להסכים ולהודיע - "עלה בידינו"

שעות מורטות עצבים עוברות על כלל חברי הכנסת משני צידי המתרס, כאשר 27 שעות נותרו עד לפקיעת המנדט של יאיר לפיד מחר בחצות ליל. ראשי המפלגות משדרים אופטימיות, אולם באולפנים מציירים אווירה "על סף פיצוץ" | שקד וסער מתעקשים על דרישות מהותיות לטובת הימין

אווירת פיצוץ? בגוש השינוי חותרים להסכים ולהודיע - "עלה בידינו"
נפתלי בנט בכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מאז שעות הבוקר, מנסים צוותי המשא ומתן במחנה השינוי לסיים את ההסכמים הקואליציוניים בין המפלגות שטרם חתמו, תקווה חדשה, כחול לבן, ימינה ורע"מ במטרה להודיע עוד הערב כי עלה בידם להרכיב ממשלה.

יאיר לפיד ונפתלי בנט חתרו להודיע על כך כבר בשעת המהדורות ב-20:00, אך קרבות מו"מ של רגע לפני החתימה מנעו זאת, וכעת מנסים לסיים את ההסכמים לקראת השעה 22:00 ולהודיע על כך לנשיא.

בין הקרבות גם נושאי קווי היסוד שנפתחים מחדש לאחר כניסה מחודשת של ימינה למו"מ וגם נושא פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה שנמצא במחלוקת בין תקווה חדשה לכחול לבן שמתנגדת בתוקף.

גם הקרב על תיק החקלאות שמשליך על סבב תיקים בין המפלגות טרם נפתר סופית, ובתיווך של אביגדור ליברמן מנסים להגיע לסיכומים שימנעו את הפיצוץ. נכון לשעה זו מסתמן שתיק החקלאות יישאר בידי 'ישראל ביתנו', על כל ההשלכות שנובעות מכך על שנת השמיטה בשנה הבאה - תשפ"ב ובתמורה 'כחול לבן' תסתפק בתיק המדע.

בינתיים, עמית סגל מדווח ב'חדשות 12' על אווירה "על סף פיצוץ" בין שקד והמרכז-שמאל סביב החברות בוועדה לבחירת שופטים. לדבריו, כמובן שזה טיבן של שעות אחרונות של מו"מ אז יש להמתין עם המסקנות, אולם גורמים ב'ימינה' אומרים על הדרישה למינוי שקד לוועדה לבחירת שופטים; "שיחליטו אם הם רוצים ממשלה או לא".

וזה לא הכל, סגל מדווח עוד כי ח"כ זאב אלקין לא מפסיק לעלות דרישות במו"מ למרות שהזמן דוחק ובכחול לבן כועסים על בנט ולפיד וטוענים שהם דוחקים את בני גנץ למקום שולי.

חברתו לערוץ דפנה ליאל מדווחת כי לפיד שואף להצהיר שעלה בידו עוד הלילה או לכל המאוחר מחר עד 11:00 וזאת כדי שיו"ר הכנסת יריב לוין יוכל להודיע על כך כבר מחר וההשבעה תתקיים ברביעי הבא. אם יודיע אחרי נעילת ישיבת הכנסת, אזי ההשבעה עשויה להיות רק ביום שני שלאחר מכן.

גם מנסור עבאס צפוי לצאת מורווח במשא ומתן ויקבל סמכויות במשרד הפנים כדי שיטפל ברשויות הערביות. איילת שקד שתחזיק בתיק הפנים לא מתלהבת מההחלטה הזו והיא עדיין מבכה שתיק הנגב גליל שנמצא אצל השר דרעי, לא נמצא אצלה. כך דיווח יאיר שרקי ב'חדשות 12'. לדבריו, שקד לא מוכנה להתפרק מעוד סמכויות במשרד הפנים.

הפרשן אמנון אברמוביץ הוסיף ודיווח ב'חדשות 12' כי גם בנט וגם לפיד חושבים שהמפלגות החרדיות יצטרפו בהמשך לממשלתם.

למחנה השינוי יש עד מחר (רביעי) בשעה 00:00 להודיע כי עלה בידם להרכיב ממשלה, אחרת המנדט יעבור לכנסת ואז כל מועמד יוכל לגייס 61 חתימות ולנסות להקים ממשלה תוך 14 יום.

ממשלת בנט לפיד יאיר לפיד המנדט להרכבת ממשלה איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד