י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בגלל יכולות ארגוני הטרור

בעקבות האסון: יועבו חלונות הממ"דים בעוטף עזה

מפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורדין, נפגש היום עם ראשי רשויות בעוטף עזה ומסר להם על החלטתו להורות על עיבוי חלונות הממ"דים בטווח של עד 7-0 ק"מ מהרצועה | גורדין: " ההמלצה - לאור יכולות מתפתחות של ארגוני הטרור"

בעקבות האסון: יועבו חלונות הממ"דים בעוטף עזה
הזירה בה נהרג הילד עידו אביגל ז"ל צילום: דוברות עיריית שדרות

פיקוד העורף צפוי להורות על החלפלת חלונות הממ"דים ביישובי עוטף עזה, זאת לאחר האסון בשדרות בו נהרג הילד עידו אביגל הי"ד בן החמש - כתוצאה מרסיס רקטה שחדר לממ"ד בו שהה יחד עם בני משפחתו.

מפקד פיקוד העורף האלוף אורי גורדין שנפגש הערב (שלישי) עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, שיתף אותם בהמלצה. "אמליץ לעבות את חלון הפלדה החיצוני בממ"ד לאור יכולות מתפתחות של ארגוני הטרור ולקחי מבצע 'שומר החומות'", אמר מפקד פיקוד העורף לראשי הרשויות.

ההמלצה של פיקוד העורף היא להחליף את חלונות הממ"דים בבנייה הפרטית, בישובי עוטף עזה בטווח 7-0 ק"מ. החלונות יוחלפו לחלונות בעובי 32 מ"מ על פי מיפוי חלונות הממ"דים שנמצאים בחזיתות מאוימות. 

ההמלצה מתבססת על ממצאי התחקיר השני שנערך בפיקוד העורף בעקבות האירוע הטראגי בו רסיס שחדר את חלון הממ"ד בשדרות, ממנו נהרג הילד עידו אביגל ז״ל במהלך מבצע 'שומר החומות' וכן על דו"ח מודיעיני מעודכן שמסתכל קדימה על יכולות אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור המתפתחות.

בצה"ל מציינים כי זוהי הפעם הראשונה בה מתקבלת החלטה זו באופן רטרואקטיבי, זאת כדי להבטיח את שלומם של אזרחי ישראל בהתאם לאיומים הנשקפים. יש לציין, כי יכולות אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור שהובילו להחלטה, רלוונטיות רק בטווח הקילומטרים הזה.

מפקד פיקוד העורף אמר: "אנחנו מחויבים יותר מכל להגנתם של אזרחי ישראל ופועלים כדי להבטיח שלרשותם יעמדו אמצעי המיגון הרלוונטיים ביותר בהתאם לאיומים המתהווים. על בסיס תפישה זאת גיבש הפיקוד את המלצתו לעבות את חלונות הממ"דים".



ממד עוטף עזה פיקוד העורף מרחב מוגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד