ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נדחפים ונופלים

תיעוד: אלימות נגד מפגינים חרדים - בשולי הכביש

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראים שוטרים מנסים לפזר באלימות לא מידתית מחאה של חרדים קיצוניים נגד עבודות שנעשות לטענתם תוך חילול קברי יהודים בשכונת גילה. בתיעוד נראים המפגינים בשולי הכביש ביציאה מבית שמש סופגים אלימות | צפו

תיעוד: אלימות נגד מפגינים חרדים - בשולי הכביש
האלימות כלפי המפגינים צילום: ישראל קרויס

חרדים קנאים שעשו דרכם למחאה נגד עבודות שנעשות לטענתם תוך חילול קברי יהודים בשכונת גילה, נעצרו בצהריים (רביעי) על ידי המשטרה ביציאה מבית שמש - שהורתה להם לשוב על עקבותיהם. המפגינים שהורדו מהאוטובוס, החלו לקיים במקום מחאה תוך שהם מניפים שלטים נגד חילול הקברים.

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראים שוטרים מנסים לפזר את המחאה, תוך שימוש באלימות נגד המפגינים שנראים עומדים בשול הכביש, מבלי להפר את הסדר הציבורי. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשטרה קיבלה מידע מודיעיני על המחאה שצפויה להתקיים היום באתר הבנייה. למקום הצליחו להגיע כ-200 מפגינים, אך חלקם נעצרו כאמור על ידי המשטרה.

בימים האחרונים חודשו ההפגנות בשכונת גילה לאחר שלטענת גורמים בעדה החרדית, מנהלי האתר האיצו את העבודות במקום, כשהחשש הוא שבכוונתם לבצע הרס של מערות הקבורה.

כפי שדווח השבוע ב'בחדרי חרדים', בקהילות הקנאים טוענים כי העבודות שנעשות לסלילת כביש בשכונת גילה בבירה, מתקיימות על אתר ארכיאולוגי שבו נמצאים קברי יהודים מתקופת בית שני. במהלך השבוע הגיעו למקום כמה עשרות מפגינים מדי יום וניסו למנוע בגופם את העבודות.

גורמים בעדה החרדית חוששים כי בכוונת מפעילי האתר להאיץ את העבודות ולהביא להרס הקברים היהודיים, שלטענתם נמצאים במקום. יש לציין, כי לא קיימות הוכחות ברורות להימצאותם של קברים יהודים באתר. הכביש שנבנה עשוי להוביל לשכונת מגורים שנבנית בסמוך.

לדברי הגורמים בעדה החרדית, העבודות במקום התנהלו בעצלתיים במהלך השנים האחרונות, אך בימים אלו נרשמה התקדמת משמעותית, כשהחשש הוא שכבר מחר בבוקר יהרסו מערות הקבורה. הקיצוניים צפויים לשוב לאתר ולהפגין נגד מה שהם מכנים חילול קברי יהודים.

ממשטרת ישראל נמסר: משטרת ישראל מאפשרת לכל אדם באשר הוא את חופש המחאה בגבולות החוק. יחד עם זאת לא נאפשר הפרת סדר תוך פגיעה במרקם החיים וחסימת ציר תנועה. נמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם נפעל ביד נוקשה במקרים בהם החוק מופר.

שכונת גילה חילול קברים אלימות משטרתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד