כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ברקע ההפגנה הערב

לאחר ששתקו: עשרות רבנים בקריאה נגד ממשלת השינוי

בעוד בימין תולים תקווה כי חבר הכנסת ניר אורבך מ'ימינה' ימנע את הקמת ממשלת השינוי, רבני הציונות הדתית לא מחכים, ולאחר שמיעטו לבקר בשבועות האחרונים, הוציאו הבוקר מכתב נגד קואליציית בנט-לפיד: "אי אפשר להשלים עם המציאות" | היום תתקיים הפגנת ענק, כך לפי המארגנים, מול ביתה של שקד

לאחר ששתקו: עשרות רבנים בקריאה נגד ממשלת השינוי
הרבנים מול ביתו של אורבך צילום: בחדרי חרדים

לאחר שלפיד הודיע לנשיא כי הצליח להרכיב ממשלה, הבוקר (חמישי) עשרות רבנים בציונות הדתית מפרסמים מכתב, בו הם קוראים לפעול נגד קואליציית בנט-לפיד.

"אי אפשר להשלים עם המציאות שתקום ממשלה בישראל שתפגע בדברים היסודיים ביותר בענייני דת ומדינה", כתבו הרבנים במכתבם וציינו, "שהיו מקובלים מאז קום מדינת ישראל ועד היום על ידי כל ממשלות ישראל".

הם המשיכו: "אין ספק שבממשלה זאת יפגעו גם בענייני הביטחון, השייכים לעצם קיומנו, כאשר היא נשענת על תומכי טרור, וגם יהיו בה שרים שקוראים לבית הדין בהאג לחקור את מפקדי צה"ל על פשעי מלחמה".

"ממשלה זאת מנוגדת לחלוטין לרצון העם, כפי שבא לידי ביטוי באופן נחרץ בבחירות האחרונות. חייבים להשתדל ולעשות הכל כדי שממשלה כזאת לא תקום. זה לא מאוחר מדי. זה בהחלט אפשרי. נפעל ובעזרת ד' נצליח", הוסיפו הרבנים.

מכתבם של הרבנים מגיע לאחר שבמשך שבועות רובם שמרו על שתיקתם בזמן שממשלת השינוי התרקמה, וכעת הם קוראים לצאת ולמנוע את הקמתה.

הערב תתקיים הפגנת ימין מול ביתה של בכירת 'ימינה' איילת שקד, זאת במטרה לשכנעה לא ללכת עם מפלגות השמאל ולממשלת השינוי. המארגנים טוענים כי תהיה מחאה גדולה, וכמה חברי כנסת אף הודיעו כי הם ישתתפו בה.

איילת שקד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד