י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מודה לאלוקים" • תיעוד

אלמונים ירו לבית הכתב הערבי: "10 ס"מ מראשו של הילד"

מספר אלמונים רעולי פנים, הגיעו במהלך הלילה לביתו של כתב ynet בטייבה ופתחו בירי כבד | קליעים חדרו לחדר בו ישנו ילדים של הכתב, חסן שעאלן | המשטרה פתחה בחקירה ובמצוד אחר היורים | שעאלן: "שמעתי ירי כבד, בתחילה לא חשבתי שזה מופנה לכיווני"

אלמונים ירו לבית הכתב הערבי: "10 ס"מ מראשו של הילד"
חור שנוצר כתוצאה מהירי צילום: חסן שעאלן

ירי כבד בוצע הלילה (בין רביעי לחמישי) לעבר רכבו וביתו של כתב ynet לענייני ערבים חסן שעאלן בעיר טייבה. המשטרה פתחה במצוד אחר החשודים. היורים, הגיעו למקום כשהם רעולי פנים וביצעו ירי של עשרות כדורים לעבר הבית והרכב. נזק כבד נגרם.

חלק מהקליעים חדרו לחדר בו ישנו ילדיו של שעאלן  וחלפו ס"מ ספורים מראשם. הירי מגיע ככל הנראה בשל עבדותו העיתונאית של שעאלן, שמסקר בין היתר את הפשיעה במגזר הערבי. "כדורים חדרו לחדר בו ישנו ילדיי, עד כדי כך שכמה מהם עברו סמוך לראשם", כתב שעאלן בעמוד הפייסבוק שלו.

"הייתי בסלון", הוסיף, "ולפתע שמעתי ירי כבד. בתחילה לא חשבתי שזה מופנה לכיוון הבית והאוטו שלי. אך אז שמעתי מישהו צועק "חסן שעלאן", מקלל  ונמלט מהמקום". לדבריו, "התינוק שלי היה ער, הוא היה מבועת מפחד"

"תודה לאלוקים שפשע הירי הסתיים ללא נפגעים", כתב שעאלן לאחר התקרית. "אני אישית לא יודע מי עמד מאחורי הפעולה הזאת, לא קיבלתי שום איום קודם. למי שיש נגדי משהו שיצא לדבר מול כולם. הקשר שלי טוב עם כולם. אני פשוט רוצה לחיות את חיי עם אשתי וילדיי, ולהקריב את זמני לשרת את אנשי הקהילה".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב על הירי וכתב: "מחזק את העיתונאי חסן שעאלן אחרי שאלמונים ירו הלילה על ביתו ורכבו בטייבה. אחרי הזנחה משטרתית וממשלתית של עשור ארגוני הפשיעה לא מפחדים מהשלכות, ואלה התוצאות: ירי לעבר עיתונאים ונבחרי ציבור ברשויות המקומיות ומאות אזרחים הרוגים ומשפחות קרועות. הפעם, רק במזל לא היו נפגעים."

יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי אמר: "אנו מזועזעים מהירי על ביתו של כתב YNET חסן שעלאן. מדובר בחצייה של קו אדום ועליית מדרגה באלימות שמופנית כלפי עיתונאים בישראל. אנו רואים בכך לא רק פגיעה בחסן ומשפחתו, אלא ניסיון להלך אימים על עיתונאים ולפגוע ביכולתם לשרת את הציבור ולדווח על המתרחש בתוך החברה הערבית ובכלל. אנו דורשים ממשטרת ישראל לנקוט את כל האמצעים כדי להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם היורים".

ירי ווינט טייבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד