כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הלחץ נמשך

הליכוד חושף לראשונה את הסיכומים עם רעמ ותוקף את בנט ולפיד

בליכוד בראשות נתניהו ממשיכים בפירוק מבפנים של ימינה, תוך הצבת מראה לאנשי העקרונות שעוד נותרו שם, על מנת שאלו יראו על מה חתם ראש המפלגה שלהם | קרב הגרפים

הליכוד חושף לראשונה את הסיכומים עם רעמ ותוקף את בנט ולפיד
מנסור עבאס צילום: David Cohen/Flash90

אמש (רביעי) הצליחו יאיר לפיד ונפתלי בנט לעשות את הבלתי ייאמן ולחבר את הערביים לממשלת ישראל. בליכוד בראשות נתניהו ממשיכים בפירוק מבפנים של ימינה, תוך הצבת מראה לאנשי העקרונות שנותרו שם, על מנת שאלו יראו על מה חתם מראש המפלגה שלהם.

נתניהו עצמו הבוקר הוסיף ותקף את הסיכומים: "בנט מכר את הנגב לרע״מ! כל חברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין חייבים להתנגד לממשלת השמאל המסוכנת הזאת".

בתוך כך פורסמו גם הליכוד וגם ימינה גרפים מאשימים זה על זה, מי נותן יותר לערבים, כשהליכוד מודה לראשונה על המגעים וההסכמים מול מנסור עבאס יו"ר רע"מ.

בגרף של הליכוד תוקפים כי בעוד הליכוד לא הסכים בטל או לתקן את חוק קמיניץ כמום גם לא לתת לרע"מ את ראשות וועדת הפנים, והסכים להכרה ב-3 יישובים בלבד יחד עם חקיקת הסדרת ההתיישבות הצעירה, והתקציבים למגזר הערבי עמדו על כ-15 מיליארד דולר. ובעיקר לא ביקשו את תמיכתם בממשלה אלא רק תמיכה בחוק לבחירה ישירה, תוך הדגשה כי לא היה מו"מ על הימנעות או תמיכה, בימינה הציעו הרבה יותר.

הגרף של הליכוד / דוברות

על פי הגרף של הליכוד בנט ולפיד כן הסכימו לבטל או לתקן את חוק קמיניץ, כמו גם להעניק את ראשות וועדת הפנים, ומתן הכרה ברוב היישובים הלא חוקיים בנגב, והתקציבים שהובטחו עומדים על 52.5 מיליארד שקלים, ובעיקר תמיכה והשתתפות בממשלה שבראשותם.

בימינה לא התעצלו והכינו גרף זהה תוך היצמדות לעובדות שונות מתוך ההסכמים שלהם. תחת הכותרת "מחזקים את המשילות בנגב, עיקרי ההסכם הקואליציוני עם מפלגת רע"מ", הכותרת נבחרה אולי על מנת להשתיק את ניר אורבך שהבהיר אתמול "לא מפקירים את הנגב נקודה".

לדברי עורכי הגרף של ימינה נתניהו הציע לבטל את חוק קמיניץ, בעוד שהם הציעו להשאיר את החוק בתוקף, והמשך השהיית האכיפה הנהוגה כיום. בנוסף נטען כי נתניהו הציע הפסקה כוללת של הרס הבתים בנגב, בעוד בימינה סיכמו על הקפאת מצב ל-3 חודשים עד למיסוד מנגנון הסדרה - אין הסדרה ואין בניה, כשמבנים חדשים ממשיכים להיהרס.

הגרף של ימינה / דוברות

עוד טוענים בימינה כי נתניהו הציע לרע"מ את פירוק יחידת האכיפה המשטרתית 'יואב' בכנסת ופירוק הרשות להסדרת ההתיישבות, הפסקת נטיעות קק"ל, בעוד הם סיכמו על המשך פעילות היחידה והרשות, והמשך נטיעות קק"ל, בנוסף מתהדרים בימינה בהכנסת חיזוק התקציבים החברתיים להשתלבות החברה הערבית, נושא שלא דובר על ידי הליכוד. 

מפלגת הליכוד מפלגת ימינה יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד