י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נגד BDS

חבר הפרלמנט מזהיר: "החרם - תעמולה אנטישמית נגד יהודים"

חבר הפרלמנט החרדי של בלגיה כותב מאמר דעה חריף ותוקף את הארגון האנטישמי ה-BDS במדינתו. "הוא לא רק קצר-ראייה באופן יוצא דופן, אלא לעיתים קרובות אנטישמי בעליל"

חבר הפרלמנט מזהיר: "החרם - תעמולה אנטישמית נגד יהודים"
מיכאל פרייליך חבר הפרלמנט צילום: באדיבות המצלם

הקריאה לחרם על ישראלים 'יהודים' (לא המדינה עצמה) אינה דעה, אלא אפליה על בסיס מוצא אתני ולכן זה גזענות. מיכאל פרייליך חבר הפרלמנט החרדי של בלגיה במאמר דעה חריף תוקף את הארגון האנטישמי ה-BDS

מיכאל פרייליך כותב כי "במהלך המלחמה האחרונה בין ישראל לחמאס, נשמעו קולות, כולל זה של יו"ר המפלגה הירוקה, הקוראים לפעולות ממוקדות נגד ישראל. השקפות מסוג מגיעות מתנועת החרם BDS כביכול, הדוגלת בחרם נגד ישראל, וזה לא רק נגד המדינה, אלא גם נגד שיתופי פעולה כלכליים, אקדמיים, תרבותיים ורפואיים"

לדברי חבר הפרלמנט, ה-BDS הוא "לא רק קצר-ראייה באופן יוצא דופן, אלא לעיתים קרובות אנטישמי בעליל. אנשים לא מכוונים רק נגד המדינה, אלא גם נגד חברות ואנשים פרטיים. אמנים ישראלים ממוקדים רק אם הם יהודים, אך לא אם הם ערבים תושבי ישראל", כך שזאת אנטישמיות קלאסית.

מיכאל פרייליך אינו לבד בדעה הזאת. בשנת 2019 הבונדסטאג הגרמני העביר החלטה המתארת ​​גם את תנועת ה-BDS כ'אנטישמית'. כמה מחברי פרלמנט גרמנים אף טענו שחלק מסיסמאות והסלוגנים של ה-BDS מזכירות תעמולה נאצית אמיתית. ההחלטה הגרמנית גם קבעה כי לא ניתן לספק תמיכה כספית לארגונים "המפקפקים בזכותה של ישראל להתקיים", או בפרויקטים "הקוראים לחרם על ישראל' או בארגונים "התומכים באופן פעיל ב-BDS".

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך / באדיבות המצלם

מדינות אירופיות אחרות כמו אוסטריה, בריטניה, צרפת, ספרד וצ'כיה גינו את ה-BDS ובארצות הברית כ-35 מדינות חוקקו חוקים או תקנות נגדם. אולם בבלגיה יש שתיקה בכל הנוגע לגינוי תנועת ה-BDS. פרייליך שאל את שר המשפטים של בלגיה, וינסנט וון קוויקנבורן מספר שאלות בנושא.

מה עמדת הממשלה ביחס לתנועת ה- BDS?

האם לדעתך ניתן לראות בתנועת ה-BDS אנטישמיות, כפי שעשתה גרמניה? אם לא, האם אתה מתכוון להעלות את ההחלטה הגרמנית באיחוד האירופי?

מה אתה חושב על הכוונה להטיל חרם על אזרחים בודדים אך ורק בגלל מוצאם היהודי, גם אם אין להם קשר עם ממשלת ישראל?

מאחר שממשלת בלגיה בחרה בדרך הדיאלוג, האם היא יכולה במקביל לתמוך בארגונים שקוראים ל-BDS?

האם הממשלה מתכוונת לאסור תנועה זו בנוסח החוק הגרמני?

פרייליך כותב כי "כל מי שקיווה לתגובה חזקה של השר, התאכזב".

פרייליך הגיב באכזבה: "השר השיב שפעילות ה-BDS אינה פלילית ברף הענישה, וכי לא לו ולא לממשלה יש שאיפה להגביל את חופש הדעה".

בלגיה אנטישמיות פרלמנט BDS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד