י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הרב מסביר

חשים שעמום בחיי הזוגיות? כך תשנו את המצב

לא פעם ישנם זוגות צעירים אשר עוברים את תקופת החתונה והשנה הראשונה בצורה המדהימה ביותר, אך מיד לאח"מ ההתלהבות הולכת ויורדת עד כדי שיעמום בחיי הזוגיות, מה עושים וכיצד משנים את המצב?

חשים שעמום בחיי הזוגיות? כך תשנו את המצב
מכתב צילום: pixabay

מ. שואלים: אנו זוג שנשוי שנתיים, לא נכחיש שהייתה בשנה הראשונה אהבה בוערת, שעם הזמן הלכה ופחתה, עד כדי הרגשת שעמום בחיי הזוגיות שלנו. כיצד משנים את המצב הקיים?

הרב עונה: זוג צעיר שזה עתה חגג את החתונה ואת ימי המשתה, זה זוג שבעצם חווה ימי מתח עם התרגשות. שאת שיא השמחה והאושר, הזוג חווה כאשר כל המשפחה הצטרפה לאירועים ולהתרגשויות.

והנה מגיעים ימים "אפורים", ימי שגרה שלא אחת גורמים לנפילה ולהרגשת תסכול ואכזבה. השינוי במצב האישי מרווק לנשוי כיוון שהוא מוחשי, לא פעם התסכול מופנה כלפי בן או בת הזוג, כאשמים בכך שהמצב החדש משעמם, שוחק, מאכזב. וחששות מנקרים בראש: להיכן נעלמה הרגשת ה"וואו"? האם עם אדם זה אצטרך לחיות בשעמום את שארית חיי?!

עלינו לדעת שכל חידוש מביא בכנפיו התפעמות, התרעננות, התרגשות ושמחה. זה נכון לגבי קניית צעצוע לפעוט, זה נכון לגבי קניית בגד חדש, זה עוד יותר נכון במעבר לדירה חדשה, וקל וחומר בהכרת הבן או בת הזוג. ההתרגשות נוסקת אל על, כל אחד מלווה אותו הסקרנות מכל תנועה או האמירה של הצד השני.

אולם עם הזמן הדמות "הנכבשת" היא יותר מוכרת, יותר צפויה ופחות מפתיעה, ובעצם ההתרגשות הראשונית נעלמת אט אט מכפי שהייתה בשנה הראשונה. כי ההתרגשות והמתח שהיו בשנה הראשונה, הם בעצם נוצרו מדברים חיצוניים ושטחיים. שכן כמה זמן אפשר להתפעל למראה אף סולד, למשמע חידודי לשון, אם אין מאחוריהם תוכן ערכי? בעצם הדברים החיצוניים והשטחיים אלו, מפנים את מקומם לאחיהם הבוגרים והמשוכללים.

זהו תהליך התפתחותי טבעי מאהבה "בוערת", לאהבה "בוגרת" שמרגיעה ומכניסה לפרופורציות.

נוכל לראות את הדברים על ידי דוגמא: כשתינוק שזה עתה התחיל לפסוע את פסיעותיו הראשונות, ומצליח ללכת כמה צעדים בלי למעוד, כל המשפחה מוחאת כפיים והחדשות הטריות מסופרות לכל המעוניין לשמוע. גם כשהתינוק מצרף כמה הברות למילה שלמה השמחה בעיצומה, ואפילו אם יחליף אותיות או יגמגם בדרך, כולם יתענגו מיצירתו וחכמתו.

אבל לו יצויר שאחרי עשרים שנה נפגוש את התינוק שהפך לעלם, ונראה שמסביבו התקהלות של משפחתו שמוחאת כפיים למראה כמה פסיעות שהצליח לבצע, או לחילופין כל סביבתו מתמוגגת למשמע משפט רצוף שאמר, מיד נבין שמצבו לא מעודד.

ולכן זוגיות שנכנסת לשגרה היומיומית, היא מתחילה להתפעל בעיקר ממהות ולא משטחיות וחיצוניות, שיכולים להוות רק כתוספת נחמדה. שזה אומר: התפעלות הנובעת ממהות של קשר מבורך נטול השעמום בין בני הזוג, הלוקחים אחריות על כל הנעשה ביניהם, ויוצרים תקשורת נכונה ובונה, המלווה בהפתעות מגוונות ויצירתיות, המגיעות ממקום פנימי, אוהב ומתחבר.

מאת: הרב דניאל פנחסוב, מרצה ויועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט

חיי זוגיות פתרון שו"ת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד