י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הלחץ הולך וגובר

פילוח חברי הכנסת של ימינה; מי ייכנע ומה הסיכוי לכך

בצל הלחץ ההולך וגובר בימין, שמופנה בעיקר אל חברי 'ימינה', ערך נחום ברנע ב'ידיעות אחרונות' רשימה של שבעת חברי הכנסת של ימינה, תוך ניתוח רמת הסיכוי של הצבעה נגד הממשלה, והסיבה לכך | וגם מה מתרחש בזירת תקווה חדשה

פילוח חברי הכנסת של ימינה; מי ייכנע ומה הסיכוי לכך
פעילי ימינה בבחירות צילום: אבי דישי, פלאש 90

המנדט ניתן בעיקרון ליאיר לפיד, אך ראש הממשלה בפועל הולך להיות נפתלי בנט, ובעקבות החבירה לשמאל, הלחץ על חברי ימינה להתנגד ליו"ר המפלגה שלהם הולך וגובר.

נחום ברנע ב'ידיעות אחרונות' ערך רשימה של שבעת חברי הכנסת של ימינה, תוך ניתוח רמת הסיכוי של הצבעה נגד הממשלה, והסיבה לכך.

להלן שמות החברים:

נפתלי בנט: הסיכוי שיצביע נגד, שום סיכוי. יו"ר ימינה חצה באופן מובהק ורשמי את הרוביקון לאחר שהצטלם מחויך עם מנסור עבאס בעת חתימת ההסכמים הקואליציוניים, הוא לא יכול לחזור לאחור.

איילת שקד: הסיכוי שתצביע נגד, נמוך מאד. שותפתו הפוליטית של בנט נתפסה כחוליה החלשה עד לאחרונה, ומופעלים עליה לחצים רבים, אך ההערכה היא שהיא חצתה את נקודת האל-חזור.

מתן כהנא: הסיכוי שיצביע נגד, שום סיכוי. חבר של בנט לצוות בסיירת מטכ"ל מקדם את משלת השינוי מתחת לכל עץ רענן גם המפגינים הבינו כבר שעדיף להם להתמקד בחוליות חלשות יותר.

עמיחי שיקלי: הסיכוי שיצביע נגד, ודאי. הראשון להכריז על מרד, וצפוי להצביע נגד הקמת ממשלת השינוי, סיעת ימינה טרם החלה בהליך של הכרזה עליו כפורש, אך ייתכן שעוד תעשה זאת.

ניר אורבך: הסיכוי שיצביע נגד, בינוני. החוליה החלשה ביותר בהיותו מחובר לפעילי הבית היהודי לשעבר ולרבנים מרכזיים בציונות הדתית, ההערכה היא שלא יצביע נגד, אבל אולי יתפטר.

אביר קארה: הסיכוי שיצביע נגד, נמוך מאד. לא מחובר לגורמי ימין או לרבנים ולכן כלל לא מופעל עליו לחץ, הוא עצמו מעורב בהפעלת הלחצים על הח"כים המתנדנדים שלא להצביע נגד.

עידית סילמן: הסיכוי שתצביע נגד, בינוני נמוך. החוליה השנייה בחולשתה, בשל קרבתה לפעילי הבית היהודי לשעבר והעובדה שהיא חיה בתוך קהילה דתית, עם זאת, ההערכה היא שהיא תצביע בסוף בעד.

בתוך כך מסתמנת חוליה נוספת שהחלה להיווצר, לאור הצהרות הרשימה המשותפת כי היא תתמוך בממשלה באם היא תידרש לכך, מעורבות ערבית שכזו יכולה לגרום לאלקין וסער עצמם לסגת ממשלה שכזו.

מפלגת ימינה זאב אלקין גדעון סער ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד