כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האסטרטג והעוזר הבכיר

הותר לפרסום: שמותיהם של החשודים החרדים בפרשת השחיתות

הותר לפרסום שמותיהם של החשודים בפרשת השחיתות החמורה שנחשפה הבוקר, שניים מהם הם האסטרטג מנחם גשייד ועוזרו הבכיר של שר השיכון יעקב ליצמן - מוטי בבצ'יק | חשוד נוסף הוא הלוביסט ארז גיל הר | עו"ד עמית חדד המייצג את בבצ'יק: "איש ציבור מהשורה הראשונה"

הותר לפרסום: שמותיהם של החשודים החרדים בפרשת השחיתות
בבצ'יק וגשייד צילום: פלאש90

בבית משפט השלום בראשון לציון הסתיים הדיון בהארכת מעצרם של החשודים בפרשת השחיתות שנחשפה הבוקר (ראשון). בתוך כך, הותר לפרסום כי שני החשודים החרדים בפרשה הם האסטרטג והעיתונאי מנחם גשייד ועוזרו הבכיר של שר השיכון יעקב ליצמן - מוטי בבצ'יק. במשטרה מייחסים לבבצ'יק קבלת שוחד. 

בתחילת הדיון הגיעו הצדדים להסכמה כי מעצרו של גשייד יוארך עד מחר (שני) בשעות הערב ולאחר מכן הוא ישוחרר למעצר בית בן 10 ימים, תוך תנאים מחמירים. מעצרם של בבצ'יק וחשוד נוסף - הלוביסט ארז גיל הר - יוארך עד ליום שלישי ולאחר מכן הם ישוחררו למעצר בית של בית. גם מעצרו של אבי דנציגר, מנכ"ל חברת התרופות רוש ישראל הוארך. 

עו"ד עמית חדד, המייצג את מוטי בבצ'יק אמר בתום הדיון: "הסכמנו להארכת מעצר עד ליום שלישי בלילה תוך התחייבות שביום שלישי הוא ישוחרר למעצר בית. אנחנו בטוחים שבתום החקירה, אנחנו מקווים שהיא תהיה ברורה וחדה, יתברר גם למשטרת ישראל שמוטי בבצ'יק לא עשה שום דבר. מדובר באיש ציבור מהשורה הראשונה, אדם שנותן את עצמו, כל כולו לטובת המדינה".

כזכור, המשטרה עצרה הבוקר (ראשון) ארבעה חשודים בחשד למעורבות בפרשת שחיתות שהותרה היום לפרסום. לפי החשד, העצורים פעלו כדי לקדם הטבות רגולטוריות בתמורה לקבלת תרומות לעמותות וארגונים הקשורות לעוזר השר ליצמן. בין היתר, נחקרו במשטרה עוד חמישה חשודים נוספים ביניהם שני בכירים בחברת תנובה.

במשטרה מציינים כי הארבעה נעצרו לאחר חקירה סמויה ומאומצת שהועברה הבוקר למישור הגלוי. העצורים חשודים בביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. במהלך המעצר בוצעו חיפושים במספר כתובות בנוסף לבתיהם ומשרדיהם של החשודים.

על פי החשד שמייחסת המשטרה, עוזר השר החרדי פעל לכאורה במספר הזדמנויות ביחד עם המעורבים ממניעים של "בצע כסף, לקידום ושימור אינטרסים של חברות מסחריות גדולות במשק, תוך ניצול מעמדו ובניגוד מוחלט לאינטרס הציבורי". החקירה מנוהלת ע"י משטרת ישראל ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

"נמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי שלטון, במטרה לחשוף תהליכים פסולים ולהגיע לחקר האמת", נמסר מהמשטרה.

עורך הדין אייל בסרגליק המייצג את אחת החשודות בפרשייה מסר: "בשלב זה מרשתנו מעוכבת בלבד. הגם שמדובר בשלב מאד מקדמי של החקירה אין כל ספק כי למרשתינו אין כל קשר לעבירה פלילית כלשהי ולא דבק בה רבב. והחשד שבגינו עוכבה היום הוא חשד המיוחס לאחרים ולא לה, כאשר שמה שורבב לפרשייה. בחלוף הזמן יתברר כי למרשתינו אין כל קשר לחקירה שנפתחה היום".

מחברת רוש ישראל נמסר בתגובה: "חברת רוש ישראל מאשרת שחוקרי משטרה הגיעו הבוקר למשרדיה. החברה משתפת פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק ופועלת בשקיפות מלאה ובהתאם להוראות החוק".

מוטי בבצ'יק מנחם גשייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד