י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יוביל להסלמה?

מצעד הדגלים בסימן שאלה, בן גביר מאיים לנצל את חסינותו

בצל החשש מהסלמה ביטחונית בירושלים וביו"ש, המשטרה צפויה לאשר את מצעד הדגלים ביום חמישי במתווה שלא יגרור מהומות | במשטרה עדיין שוקלים באיזה צורה לאפשר את המצעד | ח"כ בן גביר: "מתכוון להפעיל את חסינותי ולצעוד - אם המשטרה לא תאשר"

מצעד דגלים, ארכיון
מצעד דגלים, ארכיון צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90

במשטרה עדיין שוקלים האם וכיצד לקיים את מצעד הדגלים שצפוי להיערך ביום חמישי בירושלים, אך כבר כעת מסתמן כי היא תאפשר את המצעד במתווה שיגובש בניסיון למנוע התלקחות בבירה. בארגוני הימין כבר מברכים על קיום המצעד למרות שטרם ברור באיזה צורה הוא יתקיים.

החשש במערכת הביטחון הוא כי קיום המצעד בעיר העתיקה יגרור הסלמה רבתית בירושלים שתתרחב גם ליהודה ושומרון ואף לרצועת עזה. אתמול, כזכור, קיים שר הביטחון הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה וגורמי ביטחון נוספים.

גנץ אמר כי ידרוש שלא לקיים השבוע מצעד דגלים בירושלים "במתווה שיצריך מאמץ ביטחוני מיוחד ויכול לפגוע בסדר הציבורי ובתהליכים המדיניים המתקיימים". זאת, לאחר ששמע את הערכת המצב הביטחונית ואת המאמצים המבצעיים שנדרשים מהמשטרה וצה"ל.

במשטרה הבהירו הערב כי "נוכח הערכת מצב מבצעית ומודיעינית, כפי שהוצגה, יאושר המצעד במועד ובמתווה שיתואם עם משטרת ישראל בתקופה הקרובה". עוד ציינו במשטרה כי המלצה זו תועבר לדרג המדיני. "משטרת ישראל מזה תקופה ארוכה פרוסה במספר רב של משימות וזירות בכל רחבי הארץ, לאור אתגרים מבצעיים", נמסר.

בתוך כך, יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר הבהיר כי במידה והמשטרה לא תאפשר את ריקוד הדגלים, הוא  מתכוון לנצל את חסינותו ולצעוד באזור העיר העתיקה. "לא ייתכן כי ממשלת ישראל תיכנע לחמאס והוא זה שיכתיב את סדר היום", אמר בן גביר.

לדבריו, "זכותו של כל יהודי לצעוד ברחבי ירושלים ובדיוק בשל כך נבחרתי לכנסת, כדי לשמור על זכותו של העם היהודי בארץ ישראל" הוא הוסיף כי "אם המשטרה לא תאפשר את ריקוד הדגלים, אני מתכוון להפעיל את חסינותי ולצעוד".

מתנועת 'אם תרצו' אשר מובילה את אירוע 'ריקודגלים' נמסר: "אנו מודים למשטרת ישראל על נכונתה להגן על חופש הביטוי, חירות הפרט ויכולתה של המדינה לקיים אירוע ערכי, חינוכי וכל כך אלמנטרי שכל כולו רצון לקיים מצעד דגלים מסודר בבירת המדינה. אנו קוראים לכלל הציבור להצטרף אלינו ולהניף איתנו את דגלי ישראל בבירתנו ההיסטורית".

 

מצעד מזרח ירושלים איתמר בן גביר ריקוד הדגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד