י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
וגם ההקלטה המפוקפקת

צפו: תיעוד חדש של גלעד שליט בשבי החמאס

בתיעוד חדש שמתפרסם הערב ברשת אל ג'זירה נראה החייל לשעבר גלעד שליט כשהוא משחק, עושה כושר ומתגלח בשבי החמאס | לצד זאת פורסמה הקלטה שמיוחסת לאחד הנעדרים כיום בעזה | מתאם השבויים והנעדרים: "חמאס נמצא במצוקה לאחר המכות הקשות שספג במבצע "שומר החומות" ועושה כאן ניסיון למניפולציה זולה ושקופה"

צפו: תיעוד חדש של גלעד שליט בשבי החמאס
גלעד שליט בשבי צילום: צילומסך

רשת אל ג'זירה פרסמה בשעות האחרונות תיעוד חדש של החייל לשעבר גלעד שליט, ששהה בשבי החמאס במשך חמש שנים עד ששוחרר בעסקת שבויים ענקית שכללה את שחרורם של מעל 1000 מחבלים. בתיעוד נראה שליט עושה כושר משחק בכדור וגם מתגלח.

אחד מחוטפיו של גלעד שליט ב-2006, צוטט באל ג'זירה מספר על רגעי החטיפה: "התחלתי לירות ולזרוק רימונים על פנים הטנק. הגענו לטנק, וכשהיינו קרובים לסוף יצא מהצריח חייל מפוחד שהסגיר את עצמו. קיבלנו פקודה לקחת אותו".

בנוסף פרסם ערוץ אל ג'זירה הקלטה בעברית לכאורה של אחד הנעדרים הישראלים כיום בעזה והציג זאת כ"הקלטה של אחד החיילים". לא ברורה אותנטיות ההקלטה ולא צוינה זהותו של המוקלט. יש מי שסברו בישראל שמדובר בנעדר אברה מנגיסטו אשר חצה מרצונו את הגבול לעזה והוא איננו חייל.

התוכנית גם כללה ראיון נדיר וראשון עם סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מרוואן עיסא, שהופיע בהצללת פנים. עיסא דיבר על חטיפת שליט ועל מאמצי "יחידת הצללים" של חמאס להחביא אותו בזמן שנוהל משא ומתן על חילופי שבויים. בסוף מסר שיחידת הצללים עדיין עובדת בשמירה על השבויים שבידי חמאס. עיסא אמר כי הוא הקים את יחידת הצללים והיה לו את התפקיד החשוב ביותר בהסתרת גלעד שליט.

מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום הגיב ומסר הערב: "חמאס נמצא במצוקה לאחר המכות הקשות שספג במבצע "שומר החומות" ועושה כאן ניסיון למניפולציה זולה ושקופה. ישראל מודעת היטב למצבם של הבנים הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה, ושל שני האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שחצו את הגבול בעודם בחיים. מדינת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובאחריות להשבת הבנים והאזרחים".

ארגון חמאס גלעד שליט אברה מנגיסטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד