כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ברקע העלייה באנטישמיות

חברי קונגרס לצידם של החרדים: "שותפים להחזרת המצפן המוסרי"

על רקע מעשי התקיפה נגד יהודים בארה"ב – תמיכה מרגשת מצד חברי קונגרס אמריקאים: "עומדים לצד היהדות החרדית בארה"ב ותומכים בחינוך התורני"

חברי קונגרס לצידם של החרדים: "שותפים להחזרת המצפן המוסרי"
איש העסקים הרב דוד הופשטטר צילום: באדיבות המצלם

חברי הקונגרס בוושינגטון מחבקים את הציבור החרדי: "רואים בקהילה החרדית שותפה להחזרת הכיוון והמצפן המוסרי". תריסר חברי קונגרס בכירים הביעו את הצורך לתמוך דווקא עכשיו ביהדות החרדית בארה"ב ובחינוך התורני.

בעיצומו של המבצע הישראלי נגד ארגון חמאס בעזה, שעורר תגובות אנטישמיות חריפות ביותר בארה"ב, נשיא ארגון דרשו ואיש העסקים הרב דוד הופשטטר יצא למסע מיוחד בוושינגטון שבמסגרתו ערך סדרת פגישות עם שורה ארוכה של בכירים בקונגרס במטרה לגייס אותם לעמוד לצד הציבור החרדי ולהגן בגלוי על הערכים היהודים והתורניים באמריקה. בין היתר נועד הרב הופשטטר עם רנדי פיינסטרה מאיווה, בוב גוד מוירגיניה, רוני ג'קסון מטקסס, ניקול מליוטריס מניו יורק.

בנוסף הרב הופשטטר נאם מול קבוצה של בכירים בקונגרס בחדר רוזוולט בגבעת הקפיטול, שבו נכחו שורה של חברי קונגרס מובילים בהם קרלוס אנטוניו גמינז מפלורידה, ואן דרו מניו ג'רזי ודון בייקון מאילינוי.

חברי הקונגרס עמם נפגש הרב הופשטטר היו בעיקר מהמפלגה הרפובליקאית. שורה של חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית שהיו אמורים להשתתף במפגשים ביטלו ברגע האחרון את השתתפותם בשל הרגישות הציבורית בעקבות המלחמה בין ישראל לחמאס.

בראיון שנתן למגזין החרדי האמריקאי 'עמי', הרב הופשטטר סיפר על שורת המפגשים. "המטרה של המפגשים הייתה לחזק את הגאווה של החינוך החרדי והתורני בארה"ב שנמצאת תחת מתקפה חמורה בשנים האחרונות, בדגש על התקופה האחרונה. חשוב מאוד שדווקא כעת חברי קונגרס יפגינו את תמיכתם בקהילה החרדית בארה"ב".

אחד המסרים העיקריים שהרב הופשטטר ביקש לקדם הוא עצמאות החינוך החרדי בארה"ב, שנתונה בשנים האחרונות למתקפות מצד גורמים שונים שעזבו את הקהילה החרדית. "בשיחות עם חברי הקונגרס הסברתי להם על החשיבות של לימוד תורה - בפרט על רקע האירועים שנערכו בשנה שעברה לציון 75 שנים לסיום מלחמת העולם השניה. על רקע האירועים ההיסטורים חובה לעשות הכל על מנת לאפשר ליהודים בכל מקום בעולם להמשיך בלימוד התורה במתכונתה".

למעשה, עוד לפני הקורונה הרב הופשטטר ביקש לקדם יוזמה להכרה רשמית של הממשל, שתכלול מלגות, לטובת לימודי יהדות, אך הקורונה השהתה את היוזמה.

בשנים האחרונות, היהדות החרדית בארה"ב סובלת מעליה מתמשכת של פשעי שנאה שננקטים בעיקר נגד יהודים בעלי חזות חרדית. "חברי הקונגרס התייחסו לעבודה שהשואה החלה בכל מיני סוגים של אפליה, עיוות עובדות, עיוות המציאות, מניפולציה ותעמולה. רבים מהדפוסים הללו חוזרים על עצמם שוב ומתעלמים מלקחי ההיסטוריה" סיפר הרב הופשטטר. "חברי הקונגרס היו מודאגים מאוד מהמגמות השונות בחברה האמריקאית והם הביעו שוב ושוב את הרצון שנמשיך לעבוד יחד. אנשים אלה רואים בקהילה החרדית שותפה להחזרת הכיוון והמצפן המוסרי בחברה האמריקאית, וזה היה מאוד מעודד".

הרב הופשטטר דיבר עם חברי הקונגרס גם על ההסלמה מעזה, והדגיש את החשיבות של העמידה האמריקאית לצדה של ישראל. הרב הדגיש בשיחה עם מגזין 'עמי' שזה לא היה עניין אישי שלו, אלא מהלך שנעשה בשם ארגון 'דרשו' ובשם רבבות הלומדים המשתייכים למסלולי הארגון בעולם היהודי כולו. "הם לא הסתכלו עליי באופן אישי, הם הסתכלו על דרשו. הם רואים בנו את אחד הארגונים התורניים הגדולים בעולם, אם לא הגדול ביותר, והם ביקשו להצדיע למהפכה שהארגון חולל ולעמוד לצידנו דווקא עכשיו".

"עצם העובדה שחברי קונגרס משבחים את החינוך התורני ואת האנשים שלומדים תורה יש בזה משום כבוד התורה וקידוש שם שמיים" מוסיף הרב הופשטטר. "היום זה אנשי ציבור אלה, ומחר זה יכול להיות אחרים. זה שולח מסר ליהודים בכל העולם, שבעוד שחלקים מסוימים באוכלוסייה מביטים על החרדים בחוסר-הערכה, ישנם מנהיגים בולטים המשבחים את לימוד התורה ואת תלמידי החכמים".

"העובדה שנבחרי ציבור אלו מעריכים בגלוי את תרומתם של תלמידי החכמים לאמריקה והעולם כולו, היא בשורה חשובה בפרט על רקע הרגשות האנטי-חרדיים הנוראיים שהפכו לנפוצים כל כך בתקופה האחרונה" הוסיף הרב הופשטטר. "אני מאוד מקווה, שהמפגשים הללו קידמו את התמיכה של נבחרי הציבור שיסייעו לנו כדי להתמודד עם כוחות שונים שמבקשים לפגוע בציבור החרדי, הן פיזית, והן מבחינה ערכית".

"ברמה המעשית" הוסיף הרב הופשטטר "כלל חברי הקונגרס הביעו מחויבות לשמירה על ביטחונם של היהודים בארה"ב, לביטחונה של ארץ ישראל ולחופש הדת במדינה. כולם הצהירו שהערכים הללו יעמדו בסדר עדיפות גבוה ביותר עבורם. ברמה האישית, זו הייתה הפתעה לראות את ההערכה הזו לתורה ולתלמידי חכמים דווקא בחוגים אלה. המשפט המרגש ביותר היה של חבר הקונגרס דון בייקון שאמר שכל אמריקאי צריך להיות מלא בגאווה על ארגון דרשו".

חברי קונגרס הרב דוד הופשטטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד