כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפיגוע בצומת תפוח

מרגש: בית מדרש על שם תלמיד הישיבה שנרצח

שלושים יום אחרי שתלמיד הישיבה יהודה גואטה נפטר מפצעיו, לאחר שנפצע קשה בפיגוע בצומת תפוח, אתמול נקבעה מזוזה בבית מדרש על שמו, במאחז החדש 'אביתר': "אין תשובה ראויה מזו לרצח" | אביו של יהודה: "פה כדי להגיד שעם כל מה שאויבינו עושים, אנחנו אוהבי חיים"

מרגש: בית מדרש על שם תלמיד הישיבה שנרצח
קביעת המזוזה צילום: באדיבות המצלם

בעוד תושבי המאחז החדש, אביתר, קיבלו כבר צווי הריסה, אתמול (ראשון) משפחתו של יהודה גואטה הי"ד, תלמיד הישיבה שנרצח מפצעיו לאחר שנפצע קשה בפיגוע בצומת תפוח, הגיעו ל'אביתר' וקבעו מזוזה בבית מדרש על שמו.

בתחילה, הגיעו בני המשפחה יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראש ישיבת איתמר הרב יהושע ואן דייק אל זירת הפיגוע, ומח"ט שומרון אל"ם רועי צוויג הסביר כיצד התרחש הפיגוע ועל פעילות הצבא ללכידת המחבלים.

לאחר מכן, נסעו ליישוב אביתר המונה 47 משפחות, שם חנכו יחד עם דגן, הרב ואן דייק, בני משפחה, חברים, תושבי הישוב, דניאלה וויס ראש תנועת "נחלה" וכן צופיה בורובסקי-טנא אלמנתו של אביתר בורובסקי הי"ד - את בית המדרש "עץ יהודה", על שמו של יהודה גואטה הי"ד.

"היינו היום במקום בו נרצח יהודה שלנו", אמר לאחר מכן אלישע גואטה, אביו של יהודה, שהתרגש מאוד, והמשיך, "היה מאוד קשה אחרי שיהודה נפטר, למעשה נרצח, נשאר חלל. נשאר חלל שקורא לעם ישראל להקים ישוב חדש".

"הסביר לנו יוסי דגן כמה חשוב המקום הישוב אביתר. כמו שקבענו מזוזה בבית המדרש, הזזנו את המוות, מזוזה משמעותה זז המוות. אנחנו חזרנו לארצנו אחרי 2,000 שנה, חזרנו לארצו של יוסף הצדיק, אנחנו פה כדי להגיד שעם כל מה שאויבינו עושים, אנחנו אוהבי חיים, שוחרי חיים, ואת המוות מזיזים מפה. כי אנחנו הבנים של הקב"ה", הוסיף.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קרא לממשלה להכיר בישוב אביתר: "אין תשובה ראויה מזו לרצח. ישובים צריך להקים בארץ ישראל תמיד בלי שום קשר לפיגוע, אבל כשהיה פה פיגוע ואותו מחבל נאלח מהרשות הפלסטינית, בא ליטול חיים כאן בשומרון על אחת כמה וכמה".

"צה"ל צריך להילחם בטרור, אולם אנחנו כאזרחים צריכים להוסיף חיים, זה התפקיד שלנו, ובטח אחרי הרצח הנורא שהיה פה. הישוב הזה צריך להיות הישוב ה-37 במועצה האזורית שומרון, כישוב מן המניין במדינת ישראל, זאת התשובה הערכית שהממשלה צריכה לעשות", סיכם.

הישוב אביתר הוקם לזכרו של אביתר בורובסקי הי"ד, שנרצח לפני 8 שנים בצומת תפוח בפיגוע דקירה. הישוב התחדש לפני כחודש בסיוע תנועת נחלה לאחר רצח יהודה גואטה הי"ד בפיגוע ירי בצומת תפוח. בדיוק 8 שנים לאחר רצח בורובסקי.

יהודה גואטה קביעת מזוזה בית מדרש אביתר מאחז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד