ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
שבר בציר החסידי

פרסום ראשון: בעלזא הצביעו נגד פרוש; "מחריב את אגודת ישראל"

למרות שבכנסת ישראל הנציגים של בעלזא ושלומי אמונים מציגים זה זמן רב חזית אחידה מול גור בסיעת אגודת ישראל, בעיריית ירושלים הסיפור שונה. בעקבות קיום הרוטציה בשלומי אמונים והחלפתו של דייטש ביעקב הלפרין, נציג חב"ד, נפתח קרב של ממש על חלוקת השלל. כל הפרטים

פרסום ראשון: בעלזא הצביעו נגד פרוש; "מחריב את אגודת ישראל"
פרוש והלברשטהם צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרישתו של יוסי דייטש מעיריית ירושלים פותחת קרב של ממש על חלוקת השלל שהשאיר ומובילה למשבר ביחסים בין בעלזא לבית סיעת שלומי אמונים של פרוש אותה ייצג דייטש, וכעת מחליפו יעקב הלפרין, נציג חב"ד, אף הוא מסיעת שלומי אמונים, שמונה במקומו לסגן ראש העיר.

כעת עם פרישתו של דייטש נותר שלל, בתוכו גם תפקיד סגן ראש העיר שהחזיק, אך לא בטוח כי אגודת ישראל תקבל אותו להמשך הכהונה, וכן תפקיד מחזיק תיק שפ"ע ותיק נוסף לצד חברות בוועדות השונות.

כעת, בשלומי אמונים שעומדים בראש הסיעה והחזיקו עד לקדנציה הקודמת בשני נציגים מתוקף גודלם, מבקשים לשמור על כל התפקידים בידם, אך הם נתקלים בשני חברי הסיעה הירושלמית שמבקשים לפתוח את החלוקה.

אמש התכנסו נציגי החסידיות וחברי מזכירות אגודת ישראל הירושלמית בראשות היו"ר המקומי מאיר פרוש, שביקש להצביע על העברת כל התפקידים ליעקב הלפרין שמונה לחבר מועצה במקומו של דייטש.

אלא שבאופן חריג, מי שהוביל התנגדות לדרישתו של פרוש, הוא נציג חסידות בעלזא חבר המועצה מיכל הלברשטהם, שבשיתוף פעולה עם נציג גור יוחנן ויצמן התנגדו השניים לבקשת פרוש והצביעו נגד.

ויצמן הבהיר כי הוא מתנגד גם למינוי הסגן להלפרין, ואילו הלברשטהם הבהיר כי לדעתו "זה לא פייר" ששלומי אמונים יחזיקו את כל התפקידים הבכירים ולא יחלקו את זה עם שאר חברי הסיעה המקומית. בשיחות לאחר הישיבה התבטא הלברשטהם נגד סגן השר מאיר פרוש: "הוא מחריב את אגודת ישראל בירושלים".

בשלומי אמונים מנגד אמרו כי התפקידים הוחזקו בידם עד כה כיוון שהם הסיעה הגדולה ביתר בירושלים, ואין סיבה שרק בגלל החלפת נציגים יפתחו את נושא חלוקת התפקידים, כמו שלא פתחו את התפקידים בשאר הערים למרות כוחם.

הסיפור מעניין משום שמזה תקופה ארוכה מאיר פרוש וחסידות בעלזא פועלים בציר משותף במערכת הפוליטית, כשנציג חסידות בעלזא בכנסת ישראל אייכלר יחד עם נציג שלומי מאיר פרוש, הודיעו על פיצול הסיעה ופועלים בציר משותף במספר  חזיתות.

שלומי אמונים מאיר פרוש עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד