1. עמוד הבית
  2. חדשות
  3. אקטואליה

לוחמי משמר הגבול ביקרו בישיבת חברון ובחצר בעלזא

עשרות צוערי קורס קציני משמר הגבול ביקרו בישיבות חברון ובבעלזא. הלוחמים למדו עם התלמידים ושמעו מהחסידים על היסודות של העולם החסידי והשוני בין החסידויות השונות, על תפקידו של אדמו"ר בקהילה ועל הכוח של התאגדות מול אתגרי התקופה במישורים שונים

יוסי שטארק, כ"ז סיון תשפ"א 07/06/2021 17:08

בעקבות העימותים בקורונה  צוערי קורס קציני משמר הגבול בסיור בבית המדרש בעלזא צוערי קורס קציני משמר הגבול בסיור בבית המדרש בעלזא צילום: דוברות המשטרה

עשרות צוערי קורס קציני משמר הגבול ביקרו במהלך הימים האחרונים בישיבת חברון ובבית המדרש הגדול של חסידות בעלזא בירושלים. במשטרה הסבירו את מטרת הסיורים, וציינו כי "כחלק מהפקת הלקחים מאירועי נגיף הקורונה, במהלכם נוצרו עימותים בין שוטרים לחרדים, מושם בימים אלו דגש רב על לימוד והכרה של הציבור הדתי חרדי בקרב השוטרים ובקרב לוחמי מג"ב".

עשרות הלוחמים הגיעו לישיבת חברון ורובם ככולם ראו לראשונה מראה של כ-1500 תלמידים יושבים ולומדים תורה. הלוחמים צפו דקות ארוכות על חבורת הלומדים בבית המדרש, ולאחר מכן ירדו אל האולם ושם הצטרפו ללימוד בחברותות עם תלמידי הישיבה.

כחלק מהביקור בישיבה המפקדים נפגשו עם ראש הישיבה שסקר בפניהם את תולדות הישיבה עוד מהימים בהם היא שכנה בחברון ולאחר שנים עברה אל שכונת גבעת מרדכי.

בהמשכו של סיור הלימודים של המפקדים העתידיים של מג"ב הם פגשו את חסידות בעלזא.

המפגש היה בבית המדרש הגדול כאשר לוחמי מג"ב הגיעו איליו ונפעמו מול ההוד וההדר של בית המדרש. הלוחמים נפגשו במקום עם עסקנים בכירים מהחסידות והביקור כולו התאפשר לאחר קבלת האישורים המתאימים.

בהודעת המשטרה נכתב כי "הציבור הדתי והחרדי נמצא בקידמת הבימה הציבוריות הישראלית. בתקופת ימי נגיף הקורונה לא אחת נוצרו עימותים שונים שהמכנה המשותף של רובם היה היכרות חלקית של הציבור הרחב עם פעולות משטרת ישראל, ובמקביל, בין השוטרים ולוחמי מג"ב לציבור הדתי חרדי".

כחלק מהפקת הלקחים לאותם אירועים מושם בימים אלו דגש רב על לימוד והכרה של הציבור הדתי חרדי בקרב השוטרים ובקרב לוחמי מג"ב".

בשבועות האחרונים מקיים מג"ב השלמות לצוערי קורס קצינים היוקרתי, וכחלק מהלימודים שנועדו להכשיר את מפקדי מג"ב בשנים הקרובות הלוחמים מסיירים בישיבות ובחצרות חסידים במטרה להכיר מקרוב את הציבור החרדי לגווניו השונים, את אורחות חייו ואת הדינמיקה היומיומית של תלמידי הישיבות".

עשרות הלוחמים הגיעו לישיבת חברון ורובם ככולם ראו לראשונה מראה של כ-1500 תלמידים יושבים ולומדים תורה. הלוחמים צפו דקות ארוכות על חבורת הלומדים בבית המדרש, ולאחר מכן ירדו אל האולם ושם הצטרפו ללימוד בחברותות עם תלמידי הישיבה. הכניסה לדף הגמרא, הליבון המעמיק של הסוגיות פתחו צוהר חדש בהבנת אורך החיים הדתי חרדי למפקדים העתידים של מג"ב. רבים מהלוחמים נראו כאשר הם מתפלפלים וצוללים לעומקה של סוגיה עם תלמידי הישיבה שמצידם גם הם גילו סקרנות מהאורחים שנכנסו אל בית המדרש".

כחלק מהביקור בישיבה המפקדים נפגשו עם ראש הישיבה שסקר בפניהם את תולדות הישיבה עוד מהימים בהם היא שכנה בחברון ולאחר שנים עברה אל שכונת גבעת מרדכי".

בהמשכו של סיור הלימודים של המפקדים העתידיים של מג"ב הם פגשו את חסידות בעלזא".

בין שאר הנושאים שנלמדו בצוותא עם החסידים היה על היסודות של העולם החסידי והשוני בין החסידויות השונות, על תפקידו של אדמו"ר בקהילה ועל הכוח של ה'ביחד' מול אתגרי התקופה במישורים שונים".

גם בישיבת חברון וגם בחסידות המארחים הדגישו את הנקודה כי הקהלים סרים למרותם ואינם משתתפים במאבקים ברחובה של עיר".

מפקד קורס ההשלמה של הצוערים פקד נוריאל גבאי אמר כי הוא רואה לנגד עיניו איך כל קורס מפקדים ולוחמים עושה את נתיב ההיכרות הזה בו המפגש הישיר מגשר בין הקהלים השונים ובכך מוסרות רבות מהסטיגמות אחד על השני", נוסח הודעת המשטרה.

"השם יתברך הוא זה המורה את הדרך הנכונה להולכים בה, אני רואה חשיבות עצומה במפגשים הללו", סיכם פקד נוריאל את הביקורים תוך כדי הבטחה כי הם ימשכו ויעמיקו.

רב מג"ב מפקח משנה אליעד בן דוד שהיה מהוגי הביקורים והמפגשים העלה על נס את הערך המוסף של הביקורים והתרומה ההדדית של הציבור החרדי ללוחמים ולמפקדים וחזרה.

הרב בן דוד סיפר כי רבים מהלוחמים שוחחו איתו לאחר סיום הסיור ואמרו לו כי "אנחנו רואים עכשיו אחרת את הציבור החרדי, לראשונה הבנו כי העולם החרדי מגוון ומורכב ביותר ורק לימוד ומפגשים כאלו יכולים לטייב את עבודת השיטור מול הקהילה הדתית חרדית והורדה של מפלס החשדנות של הציבור הדתי חרדי מלוחמי מג"ב".

הרב הוסיף ואמר כי הסיורים ימשכו ואף יועמקו לקהלים נוספים, זה צו השעה, וכולנו מחויבים לו.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;