י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בתגובה לחסימת גולשים

איש הימין פתח רשת חברתית חדשה; מי הצטרפו

יאיר נתניהו וח"כ איתמר בן גביר הצטרפו לרשת החברתית החדשה 'מייקי' שנוסדה לפני כחודש על ידי איש התקשורת הישראלי בועז גולן. לטענת החברה, אלפי ישראלים ממשיכים להצטרף לרשת החברתית 'מייקי' – הרשת החברתית של ישראל. בימים האחרונים כמות המצטרפים החדשים גדולה מאוד וזאת בעקבות חסימות גולשים ברשתות החברתיות השונות וסתימת הפיות

איש הימין פתח רשת חברתית חדשה; מי הצטרפו
יאיר נתניהו ובן גביר צילום: פלאש 90 / מתוך האינסטגרם

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצטרף היום (שני) לרשת החברתית החדשה 'מייקי', שנוסדה לפני כחודש על ידי איש התקשורת הישראלי בועז גולן, בעלי 'חדשות 0404' ומגיש ב'ערוץ 20'.

אתמול הצטרף לרשת הישראלית החדשה, יו"ר 'עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן גביר, שפתח פרופיל והחל להעלות פוסטים ולקבל תגובות ולייקים.

לטענת החברה, אלפי ישראלים ממשיכים להצטרף לרשת החברתית 'מייקי' – הרשת החברתית של ישראל. בימים האחרונים כמות המצטרפים החדשים גדולה מאוד וזאת בעקבות חסימות גולשים ברשתות החברתיות השונות וסתימת הפיות מצד טוויטר ופייסבוק.

המייסד בועז גולן בירך על הצטרפות בן גביר וכתב: "שמח על הצטרפותו של ח״כ איתמר בן גביר, שסובל מחסימות הזויות, כולל החסימה ההזויה שעברה רעייתו. ברשת מייקי אף אחד לא יסתום לו את הפה. בן גביר יוכל, כמו כל גולש אחר, לאשר כמות חברים בלתי מוגבלת".

גולן שנחשב כאיש ימין, פתח את הרשת החברתית, כשברקע טענות קשות שמוטחות ברשתות החברתיות הקיימות ששולטות בשוק העולמי - ביניהן טוויטר, פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם - על כך שהללו מפלות לרעה גורמים מהימין, כאשר במהלך התקופה האחרונה נחסמו החשבונות שהחזיק דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר, בכלל הרשתות, ומאז 'היד קלה על ההדק' על כותבי ציוצים ופוסטים השנוים במחלוקת, בקרב אנשים המזוהים עם הימין הישראלי והעולמי.

בועז גולן, שהקים גם את אתר החדשות 0404, טען כי הרשת החברתית החדשה מאפשרת לכל גולש לפתוח דף משלו, ללא הגבלת כמות החברים, להעלות פוסטים, תמונות וסרטונים וכמובן לקבל לייקים, תגובות, שיתופים ולשתף בעצמו כל תוכן. הרשת מאפשרת צ׳אט בין חברים ועוד. הרשת זמינה באמצעות גלישה במחשב או באמצעות הסלולר דרך אפליקציות חינמיות שעלו לחנויות אפל וגוגל.

מייסד הרשת החדשה עדכן כי הרשת החברתית החדשה מאפשרת אף להפיק סקרים פנימיים, לחפש חברים על פי אימייל ו/שם ועוד. הרשת החדשה מיועדת לכולם, אך בעיקר פונה לגולש הישראלי. שפת ברירת המחדל עברית, אך ניתן לעבור גם לשפה האנגלית. הרשת תאפשר חופש ביטוי מלא, על פי החוק בישראל. ברשת מייקי הפוסטים שלכם ייחשפו לכלל החברים שלכם ובקיר הראשי – ככל שתרצו.

בועז גולן, מייסד הרשת אמר כי "מזה חודשים אנו עובדים על הפרויקט ההכרחי הזה. מאות אלפי ישראלים סובלים מחסימות תוכן ברשתות החברתיות השונות. סותמים להם את הפה על כלום ושום דבר, למרות שלא פעלו נגד החוק, לא כתבו דברים שיש בהם הוצאת דיבה או לשון הרע, אלא סתם כי תפיסתם לא תואמת תפיסתו של מאן דהוא או שקבוצות גולשים החליטו לדווח עליהם, בלי שום סיבה".

גולן סיפר על מדיניות האתר החדש: "נאפשר לכולם לכתוב מה שבא להם, לא נחסום תוכן שאין איתו שום בעיה חוקית או שאינו נוגד את התקנון הברור שלנו. ברירת המחדל ברשת החדשה היא השפה העברית ולנו חשובה ארץ ישראל. תוכן שיהיה בו כדי לפגוע בארצנו או בכוחותינו היקרים – יחסם ויוסר לצמיתות. תם העידן שבו יסתמו לעם ישראל את הפה, תם העידן שבו לא יתנו לרוב העם להביע דעתו".

לדבריו, "לא נגביל כמות חברים ולא נגביל חשיפה. אם יהיו לך 6,000 חברים או 50,000 אלף חברים וכל כמות אחרת – כולם יוכלו להחשף לתוכן שלך. ההחלטה תהיה ביד הגולשים מה לראות ומה לא לראות. כמובן שנצטרף את סיוע אזרחי ישראל להרים את הרשת ולסייע לה לסייע לכולם".

בימים אלה עובדים בצוות 'מייקי' על הגרסה המלאה של הרשת החברתית החדשה. בהמשך יעלו סטורי, וידאו לייב, גרפיקה משודרגת, אפשרויות שונות להעברת קבצים ועוד הפתעות. בשלב הראשוני ועד להתייצבות המערכת, סרטוני וידאו לפרסום הוגבלו לנפח קטן.

ב'מייקי' ביקשו מהקהל הישראלי מעט סבלנות: "חודש ההשקה הראשון עשוי לגרור עומסים ותקלות. נלמד את המערכת ונתקדם יחד אתכם לרשת ישראלית חברתית למען כולנו", נמסר מחברת 'מייקי'.

בועז גולן יאיר נתניהו איתמר בן גביר רשת חברתית מייקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד