כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"בנט הופך לדיקטטור"

החוק הדרמטי שישאיר את נתניהו מחוץ לכנסת

בגוש השינוי ממשיכים לרקום את הקואליציה ומקדמים שורה של הצעות חוק, בהן הצעה שתגביל את ראש הממשלה מלהתמודד לכנסת גם בתפקיד חבר כנסת • הליכוד: "בנט הופך את ישראל לדיקטטורה" • ימינה: "מדובר בהצעה שעלתה, לא סוכמה והיא גם לא תהיה"

החוק הדרמטי שישאיר את נתניהו מחוץ לכנסת
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בגוש השינוי מקדמים מספר הצעות חוק שנועדו לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו שיהפוך בשבוע הבא ליושב ראש האופוזיציה, בהן חוק חסר תקדים שימנע מראש הממשלה להתמודד לכנסת הבאה.

על פי החוק שיוזמים, שיהיה תיקון לחוק הצינון, שיקבע כי במסגרת הגבלת הקדנציות של ראש הממשלה לשתי קדנציות, ראש הממשלה שכיהן 8 שנים לא יוכל לכהן בכנסת למשך 4 שנים.

החוק נועד לפגוע ספציפית בראש הממשלה בנימין נתניהו, שאין מועמד אחר שכיהן כראש הממשלה למשך שמונה שנים, מלבד ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה המנוח דוד בן גוריון שהתמודדותו כבר אינה רלוונטית כמובן.

בליכוד הגיבו להצעת החוק במתקפה, "בנט הופך את ישראל לדיקטטורה חשוכה - צפון קוריאה פינת איראן. ראש הממשלה נתניהו נלחם באיראן, ובנט מביא חוק מאיראן. החוק הזה יוציא את ישראל מחברת הדמוקרטיות הנאורות ויכניס אותה למשטרי הרודנות החשוכים ביותר".

אחרי שבנט רימה את בוחריו והעביר קולות מימין לשמאל רק כדי למנות את עצמו לראש ממשלה עם 6 מנדטים, עכשיו הוא מביא חוק שלא קיים בשום דמוקרטיה בעולם, במטרה לפסול את ראש הממשלה נתניהו מלהתמודד לכנסת ובכך לחסל את המנהיג החזק של הימין״, נמסר עוד, ״בנט חוצה כל קו אדום במרדף המטורף שלו לכיסא ראש הממשלה בכל מחיר״.

במפלגת 'ימינה' מגיבים ואומרים: "אין, לא הייתה ולא תהיה הסכמה בעניין מניעת ריצה לכנסת. מדובר בהצעה שעלתה, לא סוכמה והיא גם לא תהיה. הדבר היחידי שהיה והוסכם הוא הגבלת כהונת רה"מ ל-8 שנים או 2 קדנציות".

"באשר לשאר הפרסום הערב בחדשות 12 - ההסכמים הקואליציוניים טרם נחתמו ועוברים בשעות אלו ממש שינויים ותיקונים. חלק מהדברים שהובאו לא מדויקים, וחלקם רלוונטיים לטיוטות קודמות. ההסכמים יפורסמו בשקיפות מלאה לציבור ברגע שיסוכם תוכנם". כך מטעם סיעת ימינה.

בנימין נתניהו נפתלי בנט ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד