י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ללא אפשרות תיקון

סיכום נרחב: אלו תשע הגזירות שיוטלו בממשלת בנט - לפיד

השבעת הממשלה העתידית בראשה יעמדו רודפי הדת משכבר הימים, כבר נראית באופק ואיתה הגזרות המתוכננות כפי שנחשפו בהסכמים הקואליציוניים | 'בחדרי' עם 9 הגזרות המסתמנות, על הכשרות, גיור, שבת וכל מה שבציפור נפשה של היהדות, כשחלקן אף לא יהיו ברי תיקון 

סיכום נרחב: אלו תשע הגזירות שיוטלו בממשלת בנט - לפיד
בנט ולפיד צילום: FLASH90

ההסכמים הקואליציונים המלאים נחשפו בשעות האחרונות וכעת ניתן להביא סיכום מלא של תשעת הגזירות אותן מבקשים בסיעות מחנה השינוי לקדם, הצעות חוק שרובם לא יהיה ניתן לתקן גם במקרה שהחרדים יחזרו לשלטון עם הקמת ממשלת ימין.

מרבית הגזירות מופיעות בהסכם שנרקם בין יש עתיד לישראל ביתנו. תשע גזירות קשות שיפגעו בנושאי הדת, המגזר החרדי, נושאי כשרות רבנות גיור, תחבורה בשבת ועוד מגוון נושאים.

להלן פירוט הגזרות כפי שנחתמו בהסכמים הקואליציונים:


* ביטול הקפאת מתווה הכותל
* ביטול חוק המרכולים
* חוק לימודי ליב"ה חובה עם שלילת תקציבים
* חוק ברית הזוגיות
* תחבורה ציבורית בשבת
* רפורמה בכשרות
* גיור רפורמי
* מינוי רב ראשי ורבני עיר מהציונות הדתית
* ביטול מינוי חבר אופוזיציה בוועדה למינוי דיינים

ואלו הצעות החוק בהרחבה והמשמעויות הנלוות אליהן:

ביטול מתווה הכותל: לאחר שהחרדים הסכימו תחילה ואז הקפיאו את רחבת הכותל הרפורמי, הממשלה תחזיר את הרחבה לקיום תפילות של הרפורמים, ברחבה העליונה בסמוך ממש לכותל המערבי. בנוסף לרחבה שיקבלו, השטח ייועד גם לנשים, בניגוד לעמדת גדולי ישראל.

ביטול חוק המרכולים: הצעת החוק תאפשר לכל עירייה לאפשר פתיחת מרוכלים בשבת בכפוף לשינוי חוק עזר. הדבר לא יצריך את אישור שר הפנים שעד כה בלם את הרחבת חילולי השבת בערים בהם יש רוב חילוני בעיריות.

חוק לימודי ליב"ה חובה: הצעת החוק שכבר עלתה בעבר תחייב כל מוסד ללמוד לימודי ליב"ה. בנוסח החוק ישלבו סעיף שיקבע על שלילת תקציבים למפרי החוק. מי שיקבע את שלילת התקציב יהיה דווקא שר/ת החינוך מ'תקווה חדשה' ולא שר האוצר מ'ישראל ביתנו'.

חוק ברית הזוגיות: יאפשר לזוגות להתחתן גם שלא פי ההלכה, כך גם יקודמו חוקים נוספים שיאפשרו לזוגות שהם לא גבר ואישה להינשא, בניגוד גמור להלכה.

תחבורה ציבורית בשבת: שרת התחבורה תהיה מרב מיכאלי שתקדם בחקיקה תחבורה ציבורית בשבת, בסיעות החרדיות אומרים כי החלטה שכזו לא תוכל להשתנות אח"כ, לנצח, והיא תהיה אל-חזור.

רפורמה בכשרות: בישראל ביתנו מציעים כי רב עיר יכול לתת כשרות לכל עיר בארץ ולא רק בעיר בה הוא מכהן כרבה, המשמעות היא גם לכניסת כשרות רפורמית, וגם פגיעה בכשרות המהודרת דבר שיכניס תחרות לתוך שוק הכשרות ויפגע כמובן באיכותה.

גיור רפורמי: במענה לפסיקת בג"צ, סיעות גוש השינוי יקבלו את הפסיקה ויקבעו כי כל רב עיר רשאי לגייר, המשמעות היא שרבנים רפורמים יגיירו גויים רבים שלא התגיירו לפי ההלכה ואלו יחשבו ליהודים מה שיצור תקלות בספר היוחסין ויביא גם לעשרות ממזרים בישראל.

העברת שלטון הרבנים לציונות הדתית: בעוד כשנתיים ימונו הרבנים הראשיים לקדנציה של עשור, השליטה תהיה בידי הציונות הדתית לצד השליטה במינויי הדיינים, הם יבקשו למנות כמה שיותר רבנים מהציונות הדתית ובראשם רבנים ראשיים.

השר לשירותי דת המיועד מתן כהנא יעמוד בראשות הוועדה למינוי דיינים. באופן חריג, נציג האופוזיציה שניתן באופן מסורתי, הפעם יילקח כך שלסיעות החרדיות לא תהיה השפעה ולא יהיו חברות בוועדה בשום אופן. לצד כהנא יכהן בוועדה שר נוסף מתקווה חדשה, נציג מטעם ימינה ונציג נוסף מהקואליציה.

יאיר לפיד גזרות נפתלי בנט מחנה השינוי כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 75 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד