ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"למה טיבי כן?"

צפו: ח"כ בן-גביר רצה לעלות להר הבית ונבלם

בעקבות החלטת המשטרה שלא לאפשר לחבר הכנסת עמיחי שיקלי מ'ימינה' לעלות להר הבית, יו"ר 'עוצמה יהודית' החליט לעלות גם אל ההר - אך המשטרה מנעה ממנו, בשל אי בקשתו מקצין הכנסת 24 שעות קודם | בן-גביר זעם: "אחמד טיבי מגיע לכאן אחת לכמה שבועות - למה הוא יכול להיכנס?"

צפו: ח"כ בן-גביר רצה לעלות להר הבית ונבלם
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע השבעת ממשלת השינוי הצפויה בתחילת שבוע הבא, היום (שלישי) יו"ר 'עוצמה יהודית' חבר הכנסת איתמר בן-גביר רצה להיכנס להר-הבית, אך המשטרה מנעה ממנו.

בן-גביר הגיע למחסום המשטרתי כדי להיכנס, זאת בצל חסינותו כחבר כנסת, אך השוטרים עצרו אותו מלהמשיך, בטענה כי לא קיבל אישור מקצין הכנסת 24 שעות לפני כן, ובכך הוא לא יכול לעלות כי המשטרה לא נערכה בהתאם.

"אחמד טיבי מגיע לכאן אחת לכמה שבועות. אני לא שונה ממנו - למה הוא יכול להיכנס ללא תיאום ואני כן? זה לא מקובל עליי", תקף בן-גביר. "התקפלתם עם הגדרות והתקפלתם עם מצעד הדגלים. יש חוק חסינות ואתה לא יכול להחליט שאני לא נכנס".

"בזיון של משטרת ירושלים. אחמד טיבי נכנס לכאן ללא תיאום. אם הם נותנים לאחמד טיבי צריכים לתת לי. החוק מחייב את השוטרים לאפשר חופש תנועה לחבר כנסת. זה היעדר משילות וכניעה לחמאס", הוסיף.

בן-גביר הודיע כל כוונותיו לעלות להר בעקבות מניעת השוטרים מחבר הכנסת עמיחי שיקלי מ'ימינה' לעלות בבוקר. גם אצל שיקלי, קציני המשטרה נימקו בכך שלא ביקש אישור מקצין הכנסת 24 שעות קודם.

ממשטרת ישראל נמסר: על פי הנחיות הכנסת, עליית חברי כנסת להר הבית מותרת בתנאים ברורים שנקבעו לרבות תיאום פרטני מראש מול קצין הכנסת ומול המשטרה, ובכפוף להערכת מצב כוללת. לצערנו, במקרה זה לא התקבלה כל בקשה ו/או תיאום לביקור. ככל שיתקיים ההליך הנדרש יתואם ביקור במקום כמקובל.

איתמר בן גביר הר הבית עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד