י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בדרך לבקר את אמו

נעצרו בחשד לביצוע לינץ' ביהודי: "השלים עם המוות הנורא"

כחודש לאחר שהותקף באכזריות בשעה שהגיע לבקר את אמו בעכו, המשטרה עדכנה את פרקליטו מור ג'אנשווילי כי נעצרו חשודים במעשה | עו"ד חיים בלייכר דורש מהפרקליטות להאשים את החשודים בניסיון לרצח ממניע לאומני: "מור השלים עם המוות הנורא, או אז חש איך פניו נחתכות בסכין"

נעצרו בחשד לביצוע לינץ' ביהודי: "השלים עם המוות הנורא"
מור ג'אנשווילי צילום: כאן חדשות

המשטרה עצרה מספר ערבים בחשד למעורבות בביצוע הלינץ' במור ג'אנשווילי לפני כחודש בעיר עכו. האירוע החמור התרחש במהלך מבצע 'שומר החומות'. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את ג'אנשווילי עודכן במעצרים. כעת, דורש עו"ד בלייכר להאשימם בניסיון לרצח ממניע לאומני.

הלינץ' אירע לפני כחודש, במהלכו הותקף מור ע"י עשרות פורעים ונפצע באורח בינוני. לפי מכתב ששלח עו"ד בלייכר לפרקליטות חיפה, הגיע מור לעכו במהלך מבצע 'שומר החומות' בכדי לבקר את אימו המתגוררת בעיר. עשרות פורעים ערבים הסתערו על רכבו ורגמו אותו בסלעים, רהיטים כבדים וכל הבא ליד, עד שאיבד את השליטה על הרכב ונתקע בקיר.

הפורעים לא הפסיקו לרגום את הרכב, ומור, שהחל להיפצע, נמלט מהרכב כשידיו על ראשו. ההמון הערבי היכה אותו במוטות עץ וברזל, אגרופים ובעיטות עד שהתמוטט לארץ והכרתו התערפלה. במכתב תואר כי מור השלים עם המוות הנורא, או אז "חש מרשי איך פניו נחתכות בסכין".

מור ניצל ברגע האחרון, כנראה בעזרת מספר בני מיעוטים שחילצו אותו מהמקום והזעיקו את כוחות ההצלה. הוא פונה באמבולנס לבית החולים כשהוא סובל מחבלות בכל גופו, שברים וחתכים בפניו, שיתוק חלקי ברגלו השמאלית, כאבי ראש וסחרחורות.

עו"ד חיים בלייכר המסייע למור מטעם ארגון חוננו תיאר את הלינץ': "מדובר באירוע חמור וקשה של תקיפת אדם באכזריות רבה רק בשל היותו יהודי. יש להעמיד לדין את כל מי שהיה שותף לניסיון הרצח ההמוני, ולהאשימם בניסיון לרצח ממניע לאומני. אבקש לעשות חריש עמוק ולא להותיר מתפרע אחד אשר ימלט מהדין".

שומר החומות לינץ' עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד