כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
1800 דולרים לא צפויים

מה קרה כשמשולח עקף את חברו באלימות

המשפיע רבי מיילך בידרמן סיפר בשיעורו השבועי סיפור מדהים על משולח שהצר את צעדי חברו באלימות, בצעד מפתיע קיבל המשולח שניזוק כביכול, תרומה הגונה שאינה צפויה 

מה קרה כשמשולח עקף את חברו באלימות
צללית חרדים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן סיפר השבוע בשיעורו השבועי בבני ברק, על משולח שקיבל תרומה לא צפויה בזכות משולח אחר שחסם את דרכו באסיפת הכספים. 

וכך סיפר המשפיע: בשיעור בבית שמש, אחד המשתתפים היה צריך לחתן בת והיה צריך לנסוע לניו יורק לצורך הכנסת כלה, ובניו יורק נהוג שהדרייבר לוקח כמה משולחים ביחד והם מתפזרים ביחד בבתי הכנסת.

בסיבוב הזה היה אחד המשולחים גבר אלים וחצוף שהודיע למשולח מבית שמש בצורה ברורה "אני צריך קודם לעשות את הסיבוב ואחרי שאני מסיים אתה תעשה את הסיבוב". הדרייבר כעס נורא על כך, אבל המשולח מבית שמש היה צדיק ובעל מידות והוא מחל על כבודו, וכך חזר הדבר בכמה בתי כנסת. 

באחד מבתי הכנסת יצא המשולח שמח וטוב לב. הדרייבר שאל את המשולח מה קרה? הוא ענה לו כי כשיגיעו לבית הכנסת הבא הוא יספר לו, וכך הוא סיפר, "קיבלתי צ'ק על סך 1800 דולר", מי שיודע זה סכום מכובד שאף אחד לא מקבל בבתי כנסת ואפילו בבתים צריך להתפלל בשביל לקבל כזה סכום.

"על כל פנים" מספר ר' מיילך, שם נהוג שהדרייברים נוהגים לפרוט את הצ'קים, אולם הדרייבר שהכיר את בעל הצ'ק התפלא מאוד על הסכום יוצא הדופן שהעניק, שכן הוא אינו נחשב לאדם אמיד ולא אחד שמעניק סכומים כאלה. הוא לא עמד בסקרנותו וצלצל לבעל הצ'ק כדי לברר אם לא עלתה טעות בידו והלה השיבו, "אני באמת לא כזה עשיר, רק הייתי באמצע איזה ביזנס והייתי צריך סיעתא דשמיא גדולה שזה ייגמר וקיבלתי על עצמי שאת המעשר אני אתן לעני הראשון שאני רואה. ברוך ה' העסקה נסגרה והרווח היה 18 אלף דולר ולכן נתתי לו את המעשר". 

שאל אותו הדרייבר, "אני יודע שהוא לא היה הראשון כי אני יודע שהיה מישהו לפניו", אולם מתברר שהמשולח שהתנכל לחברו נכנס באותו זמן לבית הכסא, אז רק בזכות האלימות של אותו משולח, המשולח מבית שמש קיבל את 1800 הדולרים כי אם היה יוצא איתו ביחד הוא לא היה מקבל את הסכום המיוחד.

כאן סיים המשפיע את דבריו ואמר כי מוסר ההשכל מהסיפור הוא שצריכים לחיות עם האמונה הזאת שאף אחד לא לוקח משל חברו כלום. 

 

משולח משולחים רבי מיילך בידרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד