י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"זו תהיה טרגדיה"

נשיא המדינה לנסיך הבריטי: "להעביר את הפעוטה לישראל"

נשיא המדינה פנה לנסיך צ'ארלס בבקשה להביא לטיפול רפואי בישראל את הפעוטה אלטע פיקסלר, המאושפזת באנגליה. השר דרעי: "להעביר מייד את הפעוטה בת השנתיים לישראל להמשך קבלת טיפול רפואי"

נשיא המדינה לנסיך הבריטי: "להעביר את הפעוטה לישראל"
אברהם פיקסלר עם בתו ובנו צילום: באדיבות המשפחה

נשיא המדינה ראובן ריבלין פנה היום (רביעי) לנסיך צ'ארלס וביקש להעביר את הפעוטה אלטע פיקסלר, המאושפזת באנגליה לטיפול בישראל. זאת, לאחר שבית המשפט באנגליה קבע לאחרונה כי בית החולים רשאי לנתק את הפעוטה ממכשירי ההנשמה - בניגוד לעמדת הוריה המבקשים להאריך את הטיפול הרפואי בה ולהעבירה לקבלת טיפול רפואי בישראל.

במכתבו לנסיך כתב הנשיא: "הוד רוממותו, אני פונה אלייך בעניין בעל חשיבות הומניטרית חמורה ודחופה. פסק דין של בית המשפט העליון שניתן לאחרונה בעניינה של אלטע פיקסלר בת השנתיים ממנצ'סטר, נתן לרופאים אישור להפסיק את הטיפול המשאיר אותה בחיים".

משאלתם של הוריה, יהודים אורתודוכסים ואזרחי ישראל, היא להביאה לישראל. אמונותם הדתית מנוגדת להפסקת הטיפול הרפואי שעשוי להאריך את חייה והם כבר ערכו את ההסדרים להעברתה הבטוחה להמשך טיפול בישראל".

אני יודע שהוצגו בפני ממשלת הוד מלכותה העובדות, אך אני מרגיש שהנסיבות הייחודיות מצדיקות התערבות אישית גם מצדי. זו תהיה טרגדיה אם לא ניתן יהיה להענות לבקשת הוריה באופן המכבד הן את החוק והן את אמונתם הדתית", כתב הנשיא.

בנוסף למכתב נשיא המדינה, גם שר הפנים אריה דרעי, שיגר מכתב לשרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל וביקש מהרשויות בבריטניה לאפשר להורי הפעוטה להביאה ארצה בהקדם לקבלת טיפול רפואי.

השר דרעי ציין במכתבו כי הילדה והוריה אזרחי ישראל ועל פי חוות דעת של רופאים ומשפטנים ישראלים, הפעוטה יכולה לקבל טיפול מתאים בישראל.

דרעי הוסיף כי יש למנוע את ניתוק הפעוטה ממכשיר הנשמה ולכן ביקש לאפשר להעבירה במיידי למדינת ישראל.

בהמשך למאמצים להביאה ארצה, שוחח השר דרעי עם שגרירת ישראל בלונדון ציפי חוטובולי וראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ אייל סיסו כדי למצוא פתרון לפעוטה.

כזכור, לפני כשבוע דיווחנו על הסיפור שמסעיר את בריטניה: אחרי 8 שנות ציפייה נולדה הפעוטה אלטע תחי', להוריה הישראלים אברהם וחיה פיקסלר, חסידי בעלזא המתגוררים בלונדון, אך למרבה הצער, במהלך הלידה כתוצאה ממחסור בחמצן נגרם לה נזק מוחי בלתי הפיך. מאז, במשך שנתיים היא מאושפזת בבית החולים ומונשמת. לטענת המשפחה, המלצתם של רופאים מומחים רבים היא לשחררה לביתה עם עזרה סיעודית אבל בית החולים מסרב ודחה את הבקשה.

"ביום בהיר אחד ללא הודעה מוקדמת העבירו את אלטע מהפגייה לאחר ששהתה שם 15 חודשים למחלקת ילדים ללא שהתבצע תיאום בין הרופאים שמטפלים באלטע והרופאים של מחלקת הילדים" מספר בן משפחתה. "כתוצאה מכך לאחר כשבוע אלטע חוברה שוב למכשיר הנשמה, אחרי שכבר נגמלה ממנו וקיבלה סיוע של חמצן בלבד. היא הועברה לטיפול נמרץ ומאז היא מחוברת למכשיר הנשמה. זמן קצר לאחר מכן הרופאים קבעו שאלטע ולכן יש לנתק אותה ממכשיר ההנשמה ולסיים את חייה".

חוות דעת של רופאים מהמחלקה בה היתה מאושפזת לאחר הלידה קובעת אחרת וממליצה כאמור לשחררה לביתה עם חמצן. המשפחה מסרבת לניתוק הפעוטה מהמכשירים, והרופאים העבירו את ההחלטה להכרעת בית המשפט חרף העובדה שהוריה, האפוטרופוסים החוקיים – מתנגדים.

במשך שלושה ימים שמע השופט את טענות בית חולים וטענות המשפחה ולבסוף השבוע נתן השופט פסק דין בו ציין שלכאורה אלטע סובלת כפי שסבורים הרופאים המטפלים וכי יש לנתק את מכשיר ההנשמה – על אף שהרופאים הודו בדיון שהפעוטה יכולה לחיות עוד מספר שנים בסיוע המכשור.
טענות ההורים שהם ואלטע אזרחים ישראלים ועל כן מבקשים להעבירה לישראל נדחתה. כמו כן ההסבר כי הם משתייכים לדת היהודית האוסרת המתת חסד נפל על אוזניים אטומות.

ההורים אף ציינו שהם רוצים לשוב להתגורר בארץ עם אלטע וכשיגיע זמנה להחזיר נשמתה, הם רוצים שתיטמן בארץ ללא שום עיכובים. השופט דחה את כל בקשותיהם ונימק שהיא ילדה קטנה שאינה יודעת ומבינה מהי דת ויהדות – ולפיכך אין להתחשב בטיעון זה כלל. השופט אף הוסיף וקבע כי לא קיימת הוכחה שאלטע הייתה מתנהגת בחיים שלה כיהודייה, ומכיון שנולדה באנגליה עצם היותה אזרחית ישראלית לא מהווה הגנה מפני החוק הבריטי.

בינתיים ח"כ ישראל אייכלר מנסה לעשות כל שביכולתו לסייע למשפחה בשעתה הקשה ומלשכתו נמסר: "פנינו לשר הבריאות וליועץ המשפטי לממשלה. מבחינתנו זה רצח לכל דבר. ביקשנו להביא את הילדה לארץ כי כאן החוק לא מאפשר עוולה כזו, אני מזכיר שהילדה היא גם ישראלית, יש לה דרכון ישראלי".

אייכלר הוסיף מצידו: "אני מקווה ומתפלל שבעזרת השם נצליח להביא אותה לארץ. אם יש מושג של הצלת חיים במובן הכי פשוט של המילה - זה פה. מדובר בילדה שחיה ואסור להרוג אותה".

פעוטה חרדית מכונת הנשמה בית חולים בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד