י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בתיעוד

ישיבת קיבוץ חכמי לובלין במסע 'ברידערס' לקברי צדיקים באירופה

מסע 'ברידערס' לקברי צדיקים באירופה נערך לתלמידי הישיבה, החל ממשא האדמו"ר משבט הלוי וראש הישיבה בהיכל ישיבת חכמי לובלין בשידור חי, שבת בליז'ענסק, ומעמד ישועות בקערעסטיר. צפו בתיעוד

ישיבת קיבוץ חכמי לובלין במסע 'ברידערס' לקברי צדיקים באירופה
קיבוץ חכמי לובלין במסע לפולין צילום: באדיבות המצלם

השבוע, בשעות לפנות הבוקר של יום שני, נחתו תלמידי ישיבת קיבוץ חכמי לובלין בטיסת ריינאייר מבודפשט לארץ, היה זה סיומו של מסע שכולו התרוממות, מסע שלא בכדי קיבל את השם מסע 'ברידערס'.

ישיבת קיבוץ חכמי לובלין, המשמשת כאכסנייה לתורה ויראה לבחורים בגילאי השידוכים ומעלה, פקע שמה לשם ולתהילה כבית שמגדלים בו לתורה וליראת שמים, כשבראש עומד ראש הישיבה האדמו"ר משבט הלוי שליט"א גאב"ד זכרון מאיר, ועל ידו מנהלה הרוחני הרה"ג ר' חיים משה זורגר, השוקדים כל העת על התעלותם בחכמה ודרך ארץ של התלמידים, ובכל שנה בימי השובבי"ם מתקיים מבצע אדיר של שעות לימוד ארוכות ברציפות, כתיבת חידושי תורה המתקבצים יחד לקובץ מהודר מעוטר בהסכמות גדולי הרבנים ביהדות החרדית, כאשר בשיא עומדת נסיעה לקברי צדיקים בחו"ל להעתיר בתפילה לזכות לישועתם הפרטית והכללית בקרוב.

השנה, בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה היה קשה הדבר להערך ולערוך נסיעה שכזו בימי החורף כבכל שנה עם סיום המבצע הגדול בימי השובבי"ם, ולכן הוחלט על ידי הנהלת הישיבה לדחותו לאחר ימי הפסח, וכאשר נקרתה ההזדמנות, אורגן המסע בסייעתא דשמיא מן המסד ועד לטפחות בימים ספורים בכדי לגמול לבחורים ולהלהיבם להמשך הזמן לעליה בתורה ועבודה יותר ויותר.

מסע 'ברידערס' – שמו נאה לו והוא נאה לשמו שכן הישיבה מעלה על נס את האחדות והאחווה השוררת בין תלמידי הישיבה מיום היוסדה, ומסע זה נועד בכדי לחזק זאת, ובמהלכו שבו וחידדו נקודה זאת שוב ושוב.

ראשיתו של המסע היתה, כאשר יום לפני ההמראה הופיע ובא האדמו"ר משבט הלוי שליט"א גאב"ד זכרון מאיר וראש הישיבה, וערך 'מעמד הכנה' בהיכל הישיבה, בו מסר שיחה שלא מן המניין לבני הישיבה, כהכנה טרם צאתם להשתטח על קברי צדיקים.

למחרת, בצהרי היום, המריאו תלמידי הישיבה לעיר 'קראקא' שבפולין, ולמחרת בבוקר, התפללו שחרית ברוב עם בבית הכנסת הרמ"א, ולאחר מכן יצאו הבחורים יחד עם משפיע הישיבה, הגה"צ ר' חיים יצחק קאפף, לבית החיים הישן של קראקא, כך עברו הבחורים עם המשפיע מציון לציון תוך כדי שהמשפיע מעוררם בדברים נרגשים אודות מעלת ההשתטחות על קברי הגאונים הקדושים נ"ע.

ולאחר מכן, הגיע תורה של לעלוב, כאשר המשפיע - נכד לצדיקי לעלוב - הלהיב את הבחורים שעה ארוכה, ולאחר אמירת פרקי התהילים, התאספו הבחורים בבית התפילה שעל יד הציון, לשמוע דברים מפי מנהלה הרוחני של הישיבה הרה"ג ר' חיים משה זורגר, ובסיומן פצחו בריקוד סוער שימלא השם את כל משאלות ליבנו לטובה.

בהמשך היום התפללו על הציונים אשר בקאצק ופשיסחא, כאשר בכל ציון נעמד המשפיע והוסיף נופך משלו כאשר הבחורים שופכים שיח מעומק הלב.

בערבו של יום, גאתה ההתרגשות בין הבחורים כאשר דרכו בשערי בנין 'ישיבת חכמי לובלין', ולמחרת בבוקר, התפללו הבחורים תפילת שחרית בהיכל הישיבה, ולאחר התפילה נשא הרה"ג ר' חיים משה זורגר מנהלה הרוחני של הישיבה דיבורים אשר יוחדו למקום ולמעמד, ולאחר מכן שמעו הבחורים ברמקול שידור חי מאת כ"ק אדמו"ר משבט הלוי שליט"א גאב"ד זכרון מאיר וראש הישיבה, אשר ריגשם בדבריו וחיברם להמשך השושלת המפוארת של תלמידי 'ישיבת חכמי לובלין'.

לאחר פת שחרית, יצאו הבחורים לבית החיים הישן שבלובלין, שם העתירו בתפילה על קברי הקודש של החוזה מלובלין ושאר גדולי עולם קדמונים הטמונים שם, ומשם נסעו לשיניאווא, להעתיר על ציונו של הרה"ק הרב משיניאווא זיע"א, כל זאת תוך כדי שמשפיע הישיבה, הגה"צ רבי חיים יצחק קאפף מעורר את הבחורים בכל מקום בדבריו המרגשים.

בבוקרו של יום שישי, בליז'ענסק, לאחר פת שחרית, עלו הבחורים אל ציון הרה"ק הרבי ר' אלימלך זיע"א, כאשר המשפיע בראשם, במשך שלוש שעות תמימות התעלו הבחורים לעולם שכולו תפילה.

עם כניסת השבת, התאספו כולם למעמד אמירת שיר השירים בצוותא חדא עם אנשי צוות הישיבה, ולאחר מכן פנו לתפילות השבת, וסעודות מרוממות כיד המלך במהלך כל יום השבת כאשר אנשי הצוות נושאים דברים.

ביום ראשון, בציון המצויינת בעיר דינוב, אצל הבני יששכר הקדוש, נערך מעמד 'ברכת כהנים', בו בירך מנהלה הרוחני של הישיבה, הרה"ג ר' חיים משה זורגר את תלמידי הישיבה, כשמשפיע הישיבה, הגה"צ ר' חיים יצחק קאפף, מקרא אותו מילה במילה ולאחר מכן עוררו יחד את ציבור התלמידים בדברים.

לאחר מכן ברימנוב, נערך 'מעמד הדלקת נר' לעילוי נשמת הצדיק על ידי המשפיע, כידוע מאשר השאיר הרבי מרימנוב צוואה אחריו שמי שידליק נר לעילוי נשמתו יפעל לו ישועות, לזכות כל תלמידי הישיבה, ולאחר מכן נאמרו פרקי תהילים בהתרגשות רבה אצל ציוני הצדיקים.

היום הסתיים במעבר הגבול להונגריה בעליה לציון הישמח משה באוהעל, ותחנה סופית בקרעסטיר, שם סוים ספר התהילים ברוב עם, עם אמירת סליחות וקבלת עול מלכות שמים, מיד אחר כך נערכה סעודת סיום מסכת פסחים לכבוד הצדיק, ולאחר מכן יצאו לעבר שדה התעופה, כאשר רישומי המסע הנאדר בקודש חקוקים היטב בלבות כל המשתתפים.

ישיבת חכמי לובלין הרב יוסף בנימין וואזנר פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד