י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הרבנים הצטרפו

צפו: עצורים במחאת ה'עדה' נגד הרכבת הקלה בבר אילן

בעדה החרדית החריפו היום את המאבק נגד מתווה מעבר הרכבת הקלה בציר בר אילן והיום הצטרפו למחאה רבני וזקני העדה החרדית וחלקם אף נכנסו פיזית למתחם העבודות במטרה לעצור את הפעילות | ישי ירושלמי תיעד

צפו: עצורים במחאת ה'עדה' נגד הרכבת הקלה בבר אילן
המחאה בבר אילן עם 'זקני העדה' צילום: ישי ירושלמי

מאות מאנשי העדה החרדית יצאו בשעות האחרונות (רביעי) להפגנה סוערת נגד המשך העבודות בקו הרכבת הקלה בציר בר אילן בבירה. בשונה מפעמים קודמות, ההפגנה לוותה הפעם ברבני וזקני העדה החרדית שהשתתפו במחאה כשחלקם אף נכנסו פיזית למתחם העבודות במטרה לעצור את הפעילות בגופם. בסך הכל נעצרו 12 מפגינים.

המפגינים זעקו "די לחילול קדושת ירושלים", ו"לא ניתן לעיריית ירושלים לחלן את השכונות החרדיות". כוחות משטרה גדולים הגיעו למוקד ההפגנה בליווי 2 מכת"זיות בואש שהתיזו את הנוזל לעבר המפגינים. תושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' טוענים כי המשטרה הפעילה את המכת"זיות גם לעבר בניינים וחצרות.

ההפגנה שנמשכה שעה ארוכה הפכה לסוערת מתמיד זאת בעקבות עיכובם של כמה מזקני העדה החרדית. בעקבות כך, החלו לזרום לאזור מספר רב של מפגינים. בשיחה עם 'בחדרי' הצהירו חלק מהמפגינים כי אל מול התמונות הללו – "ירושלים תבער", כלשונם. בעדה החרדית איימו בהמשך לקיים בעקבות המעצרים הפגנה המונית - והרבנים שוחררו.

הפגנות העדה החרדית נמשכות מזה תקופה לאור כוונת העירייה לסלול חלק מציר הרכבת הקלה על כביש בר אילן. בעדה החרדית מתנגדים לכך באופן נחרץ, וטוענים כי עומדת בפני העירייה אפשרות להפעיל את הציר באופן שיהיה מותאם למגזר החרדי: להעביר את ציר הרכבת מתחת לכביש ולא מעליו.

בעדה החרדית אומרים כי כך נעשה בציר יחזקאל - שטראוס, שם הרכבת תעבור מתחת לכביש ולא מעליו – "כדי למנוע פגיעה רוחנית בתושבי השכונה, וזו הדרישה גם בנוגע לציר בר אילן".

למאבקם הצטרף לאחרונה גם המשפיע החסידי ר' צבי מאיר זילברברג, שבכמה הזדמנויות בתקופה האחרונה הזהיר מפני השלכות רוחניות קשות על בני הנוער והאברכים כתוצאה ממעבר הרכבת במתכונתה הנוכחית. כזכור, גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט ווייס קיים בתחילת השבוע מעמד תפילה מיוחד בקבר הרשב"י במירון "לביטול גזירת הרכבת הקלה בירושלים".

בר אילן הפגנות העדה החרדית הרכבת הקלה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד