י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עבר על הנוהל

הרמטכ"ל נזף בקצין הבכיר - בגלל שיחה עם בנט

הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט לנזוף פיקודית בתת-אלוף עופר וינטר בעקבות שיחה שקיים עם חברו ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט בניגוד לנהלי צה"ל שאוסרים על קשר ישיר בין משרתים לנבחרי ציבור

הרמטכ"ל נזף בקצין הבכיר - בגלל שיחה עם בנט
תא"ל עופר וינטר צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל אביב כוכבי נזף היום (חמישי) במפקד עוצבת האש תת־אלוף עופר וינטר - זאת לאחר ששוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה המיועד, ח"כ נפתלי בנט - אך בניגוד לפקודות, לא דיווח על השיחה למפקדיו. השיחה בין השניים נחשפה הבוקר ב'ישראל היום' ועוררה סערה בצה"ל.

לפי הדיווח, צמרת הצבא התוודעה לדבר השיחה רק בעקבות פניית העיתון אתמול בשעות הצהריים, ולאחר בירור פיקודי ראשוני שנערך, הוחלט כי מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, יקיים בירור מעמיק בנושא. יצוין, כי צה"ל אוסר קשר בין קצינים לבין נבחרי ציבור.

מדובר צה"ל נמר כי מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, הציג היום לראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, תחקיר שקיים בנושא שיחה שבוצעה בין תת-אלוף עופר וינטר לחבר הכנסת נפתלי בנט.

בעקבות ממצאי התחקיר זימן הרמטכ"ל את הקצין לבירור והחליט על מתן נזיפה פיקודית בשל האיסור על קשר ישיר בין משרתים לנבחרי ציבור.

בנט ותא"ל עופר וינטר חברים כבר עשרות שנים, מאז שירתו יחד כלוחמים בסיירת מטכ"ל, ואחר כך שובצו יחד כקצינים צעירים לשם סיוע בהקמת יחידת "מגלן". בהמשך דרכו הצבאית פיקד וינטר על יחידת דובדבן, ולאחר מכן על חטיבת גבעתי שאותה הוביל במבצע צוק איתן ברצועה.

נזיפה עופר וינטר נפתלי בנט אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד