י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לאחר שנאסר עליו לצעוד

בן גביר עתר לבג"ץ: החלטת המפכ"ל - חסרת תקדים"

ח"כ איתמר בן גביר עתר לבג"ץ בבקשה לבטל את החלטת מפכ"ל המשטרה שלא לאפשר לו לצעוד בעיר העתיקה היום | "בפעם הראשונה מחליט המפכ"ל על דעתו למנוע גישה מחברי כנסת בניגוד לחוק החסינות, ובהעדר סמכות חוקית לכך"

בן גביר עתר לבג"ץ: החלטת המפכ"ל - חסרת תקדים"
בן גביר בעיר העתיקה צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר הגיש הבוקר (חמישי) עתירה לבג"ץ הדורשת לבטל את החלטת המפכ"ל האוסרת עליו להגיע לשער שכם בירושלים. אמש, כזכור, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הודיע לבן גביר וח"כ מאי גולן, כי נאסר עליהם לצעוד בשער שכם בירושלים ולהניף דגל ישראל, זאת מחשש למהומות באזור.

בעקבות החלטת המפכ"ל, הגיש הבוקר בן גביר עתירה לבית המשפט העליון. בעתירתו דורש בן גביר להוציא צו על תנאי המורה למשיבים לנמק מדוע החלטה בעניין הגבלת חסינות חברי כנסת בשל סכנה לביטחון המדינה לא תינתן על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון חלף החלטת המפכ"ל, וזאת על מנת למנוע מצב חוקתי חמור בו המפכ"ל, פקיד בכיר ככל שיהיה, מונע גישה למקום ציבורי מחברי כנסת, ולא מאפשר לחברי הכנסת לפעול לצורך פעילותם ולמלא כראוי את תפקידם.

עוד נטען בעתירה, כי "החלטת המפכ"ל לקתה בפגמים מנהליים חמורים ובהם היעדר סמכות, חריגה מסמכות ואין מתן זכות טיעון (שימוע)".

"החלטות על הגבלת תנועה מטעמים של ביטחון המדינה צריכות להינתן על ידי מי שמופקדים על ביטחון המדינה - ראש הממשלה ושר הביטחון - ולא על ידי מי שאחראי לסדר הציבורי", אמר חבר הכנסת בן גביר לאחר העתירה.

בן גביר הוסיף כי "ההחלטה של המפכ"ל היא חסרת תקדים, כאשר בפעם הראשונה מחליט המפכ"ל על דעתו למנוע גישה מחברי כנסת בניגוד לחוק החסינות, ובהעדר סמכות חוקית לכך".

לדבריו, "מפכ"ל המשטרה בהחלטה חסרת תקדים פגע לא רק בי, אלא בדמוקרטיה הישראלית כולה. המדובר במפכ"ל שנכשל בהתמודדות עם המתפרעים בלוד, ברמלה, בעכו ובכבישי הנגב, ועכשיו פוגע בחופש התנועה של חבר כנסת ובריבונות ישראל בירושלים. אם יש איומים של בריונים באלימות, על המשטרה לטפל באותם מתפרעים, ולא להיכנע לאיומים. אם שבתאי לא מסוגל לטפל התפרעויות, עליו להניח את המפתחות".

איתמר בן גביר בגץ מפכל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד