י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בית החולים מתנער

המאבטח התחזה לרופא, ניתח והחולה מתה

מאבטח שפוטר מעבודתו בבית חולים ציבורי בפקיסטן מצא לו תעסוקה חדשה, הוא התחזה לרופא מנתח וסחט כספים מחולים. המקרה  האחרון הסתיים במותה של המנותחת בת ה-80 | ביה"ח: "אנחנו לא יכולים לדעת מה כל רופא עושה ומה כולם עושים כל הזמן. זה בית חולים גדול"

המאבטח התחזה לרופא, ניתח והחולה מתה
אילוסטרציה צילום: pexels

משטרת פקיסטן דיווחה כי אזרחית מתה מפצעיה לאחר שמאבטח שפוטר מעבודתו בבית החולים, התחזה לרופא וביצע בה ניתוח שהביא למותה.

שממה בגום, בת ה-80, מתה ביום ראשון האחרון, שבועיים לאחר שמוחמד וואהיד באט ניסה לטפל בפצע ממנו סבלה בגבה בבית חולים ציבורי בעיר לאהור שבמזרח פקיסטן, תוך שהוא מתחזה לרופא.

"אנחנו לא יכולים לדעת מה כל רופא עושה ומה כולם עושים כל הזמן. זה בית חולים גדול", כך אמר פקיד מינהלי בבית החולים שלא רצה להזדהות בשמו. לדבריו, לא ברור איזה סוג ניתוח ביצע המתחזה באולם הניתוחים, שם נכח גם איש רפואה מוסמך.

בבתי החולים הציבוריים של פקיסטן, חולים נדרשים לשלם עבור הטיפול, והמטפלים יכולים לעיתים קרובות להיות לא מקצועיים. משפחתה של בגום שילמה לבאט על הניתוח ועל שני ביקורי בית נוספים כדי לחבוש את פצעיה. כשהדימום והכאב החמירו, משפחתה החזירה אותה לבית החולים, שם גילו את דבר ההתחזות של המנתח חסר ההשכלה הרפואית.

גופתה נשמרת לנתיחה כדי לוודא האם מותה נבע מסיבוכים מהניתוח. "השומר הואשם ונמצא במעצר בחזקת המשטרה", כך אמר דובר משטרת לאהור, עלי ספדר. "באט התחזה לרופא וביקר בעבר גם אצל חולים אחרים", הוסיף.

צוות בית החולים אמר כי באט פוטר לפני שנתיים בגין ניסיון לסחוט כסף מחולים. כך דיווח ה'גארדיאן' הבריטי.

מוקדם יותר בחודש מאי נעצר גבר נוסף לאחר שהתחזה לרופא בבית החולים הכללי בלאהור וסחט כספים מחולים במחלקה הכירורגית. בשנת 2016 נחשף כי אישה התחזתה לרופאה מומחית, וביצעה פעולות רפואיות במשך שמונה חודשים לצד רופאים מוסמכים בבית החולים של לאהור, המתקן הרפואי השני בגודלו בפקיסטן.

רשלנות רפואית התחזות מאבטח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד