י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הח"כ הרפורמי יצא להגנתן

פרובוקציה: אלימות בתפילת ראש חודש בכותל המערבי

קבוצה קטנה של נשות הכותל הגיעו הבוקר לעורר פרובוקציה ברחבת הכותל, מולן באו למחות קבוצה קטנה של חרדים לדבר ה' שביקשו למנוע את כניסתן, והרוחות במקום התלהטו | הרפורמי של 'העבודה' מאשים את רב הכותל ואת ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו "שהקפיא בפחדנות את מתווה הכותל"

פרובוקציה: אלימות בתפילת ראש חודש בכותל המערבי
רפורמים בכותל צילום: הדס פרוש, פלאש90

שוב זה קרה: הבוקר (שישי) ראש חודש תמוז הגיעו לרחבת הכותל המערבי קבוצה קטנה של נשות הכותל ומולן באו למחות קבוצה קטנה של חרדים לדבר ה' שביקשו למנוע את כניסתן, והרוחות במקום התלהטו. "סדרני הכותל עשו כל אשר לאל ידם להפריד בין הניצים ולהרגעת הרוחות" אמרו בקרן למורשת הכותל המערבי.

הח"כ הרפורמי של מפלגת העבודה, גלעד קריב, יצא להגנת המתפרעות הרפורמיות האשים את המשטרה שלא היית במקום ומנעה את המהומה, כמו גם את רב הכותל ואת ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו "שהקפיא בפחדנות את מתווה הכותל".

קריב מסר: "בגלל הרגישות הביטחונית בירושלים לא הצטרפתי הבוקר הזה לתפילת נשות הכותל. אחרי הדיווחים על קריעת הסידורים והאלימות בחרתי לתרום לנשות הכותל דרך האתר שלהן כדי שעל כל אחד מ-39 הסידורים שהושחתו יודפסו עשרה חדשים. לא נאפשר למשטרה להמשיך ולעצום עיניים".

הקרן למורשת הכותל המערבי פרסמה הודעה לאחר המהומה בו היא מגנה כל אירוע אלימות ברחבת הכותל המערבי: "האירוע האלים הבוקר ברחבת הכותל הוא אירוע קשה שאין להשלים איתו. נוכח תוצאות האירוע במהלך קטטה אלימה בין הניצים, אין כל חשיבות כרגע לשאלה מי יצר את הפרובוקציות ומי הגיב להן".

"הנהלת הקרן למורשת הכותל תתחקר את האירוע ביחד עם משטרת ישראל וגורמי האבטחה בכותל תוך הסתייעות במצלמות האבטחה, על מנת להפיק לקחים ולמנוע הישנות מקרה קשה שכזה המבזה את קדושת הכותל המערבי".

"אנו קוראים לכלל הגורמים להרחיק מחלוקות מהכותל שמנוהל בהתאם להחלטות ממשלת ישראל, הנחיות הרבנות הראשית לישראל, היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון" נאמר לסיכום.

רפורמים הכותל המערבי גלעד קריב אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד