י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
דריכות ביטחונית

המשטרה והמארגנים סיכמו: 'מצעד הדגלים' יעבור ברובע המוסלמי, ריקודים בשער שכם

מארגני 'מצעד הדגלים' הודיעו כי הגיעו להסכמות סופיות עם משטרת ישראל על קיומו ביום שלישי הקרוב, אחרי שנדחה בהחלטת הקבינט | בצל החשש מהסלמה ביטחונית, המצעד צפוי לחלוף בפרברי הרובע המוסלמי ולהגיע עד לשער שכם, שם יקיימו המשתתפים ריקודים | דריכות בבירה

המשטרה והמארגנים סיכמו: 'מצעד הדגלים' יעבור ברובע המוסלמי, ריקודים בשער שכם
מצעד הדגלים בירושלים צילום: Matanya Tausig / Flash90

אחרי החלטת הקבינט המדיני ביטחוני, מארגני מצעד הדגלים ומשטרת ישראל הגיעו היום (שישי) להסכמה על קיום המצעד לציון איחודה של ירושלים שצפוי להתקיים ביום שלישי הקרוב. המצעד הרשמי היה אמור להתקיים אמש, אך במערכת הביטחון התנגדו לכך נחרצות מחשש שהצעדה תביא להסלמה ביטחונית חמורה.

לפי הסיכום בין המשטרה למארגנים, המצעד יצא מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם שם, ברחבת השער, תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל. משם ימשיכו הצועדים לכיכר צה"ל דרך שער יפו ויכנסו אל הכותל המערבי חלקם דרך הרובע המוסלמי ובחלקם דרך הרובע היהודי (מסיבות של בטיחות וכדי למנוע צפיפות יתר).

מארגני המצעד מסרו: "אנו מודים למשטרת ישראל, למפכ"ל ולמפקד מחוז ירושלים על שיתוף הפעולה ושמחים שדגלי ישראל יונפו בגאון לאומי ברחובות העיר העתיקה על כל חלקיה".

אנו קוראים לכל אזרחי ישראל להצטרף אלינו ביום שלישי הקרוב עם דגלי ישראל, להרים על נס את גבורת עם ישראל ולרקוד בשמחתה של ירושלים", מסרו המארגנים.

כזכור, הקבינט המדיני ביטחוני קיבל ביום שלישי את הפשרה שהציגו שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי ההחלטה שאישרו השרים, מצעד הדגלים יידחה ליום שלישי בשבוע הבא.

הדיון בקבינט התקיים בעקבות דרישת שר הביטחון, לאחר שראש הממשלה התעקש לקיים המצעד לאחר שטען כי ביטולו יצטייר ככניעה לארגון חמאס, שאיים בהסלמה. השרים כי המצעד ביום שלישי יתקיים לפי מתווה שיסכמו הצדים - המשטרה והמארגנים.

בהודעת הקבינט נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ראה חשיבות בהגעה להסכמה רחבה על קיום המצעד ועל כן עשה הפסקה בישיבת הקבינט ופנה לשר הביטחון בני גנץ כדי להגיע להסכמה".
"ראש הממשלה ושר הביטחון הביאו לאישור הקבינט את ההחלטה הבאה שאושרה בקבינט: המצעד יתקיים ביום ג' הקרוב (15.6) במתווה שיסוכם בין המשטרה למארגני המצעד", צוין בהודעה.

מתנועת 'אם תרצו', אחת ממארגני נמסר ההגעה להסכמה עם משטרת ישראל על מתווה המצעד ביום שלישי: "אנו מודים למשטרת ישראל על נכונותה להגן על חופש הביטוי חופש התרבות וההגדרה העצמית של אזרחי ישראל. ירושלים מעולם לא הייתה חופשית ובטוחה יותר לכלל העדות והדתות מאשר בזמן הריבונות הישראלית".

"אסור לנו לקפל את הדגלים ולוותר על הנכסים ההיסטוריים הללו בגלל ארגוני טרור ושאר מבקשי רעה. מדובר באירוע ערכי, חינוכי, לאומי וציוני מהמעלה הראשונה. אנו קוראים לכלל הציבור להגיע ולצעוד איתנו עם דגלי ישראל בבירת המדינה", הוסיפו בתנועה.

שער שכם משטרת ישראל מצעד אם תרצו ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד