ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"ממשלה שחשובה מיוקרתנו האישית"

גנץ סוגר חשבון עם נתניהו ומבקש לא להפריע

שר הביטחון בני גנץ נאם במליאת הכנסת ותקף את ראש הממשלה היוצא: "שום מהלך פוליטי, לא מצדיק את שבירת השורות שלך והעימות הפומבי שאתה מייצר בשל צרכים פוליטיים מול ארה"ב"

גנץ סוגר חשבון עם נתניהו ומבקש לא להפריע
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ עלה היום (ראשון) לנאום במליאת הכנסת, ותקף בחריפות את ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, בעקבות דבריו בנאומו שהתפרשו כיצירת עימות עם הממשל האמריקאי.

גנץ אמר בראשית דבריו "ב-20.5.17, עמדתי כאן על הבימה הזו ואמרתי שתם עידן ממשלת חצי העם-צדקתי, אך לצערי החל עידן של שתי ממשלות לעם אחד. האחת ממלכתית, והשנייה אינטרסנטית. את קולותיה של הממשלה השנייה שמענו היטב היום, בהתנהלות אנטי ממלכתית, שאני בוש בה, וראוי דינה להיעלם".

הוא התייחס לנאומו של ראש הממשלה היוצא ולנושא הביטחוני: "אדוני ראש הממשלה, שנינו יודעים היטב, מי ניהל את מערכת הביטחון בשנה האחרונה. יודעים היטב- מי נסע לארה"ב כדי לשמור על העליונות הביטחונית שלנו, אחרי עסקת ה-F35 שאותה ביקשת להסתיר. מי פועל ביחד עם האמריקאים בכדי להשפיע על ההסכם עם איראן".

שר הביטחון תקף בחריפות את נתניהו, ואמר לו: "שום מהלך פוליטי, לא מצדיק את שבירת השורות שלך והעימות הפומבי שאתה מייצר בשל צרכים פוליטיים מול ארה"ב - ידידתנו הטובה ביותר. אני מבטיח לך ראש הממשלה היוצא, ואני מבטיח לכולכם - אנחנו נמשיך לחזק את היחסים עם ארצות הברית שהיא בעלת הברית החשובה ביותר שלנו, ולעבוד יחד עם הממשל על מנת לדאוג שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני. ונדאג שלישראל תהיה את האופציה הצבאית להגן על עצמה. המדיניות שאותה הובלתי, תימשך, ותתעצם גם בממשלה הנוכחית. הקשרים שלנו עם ארה"ב יתחזקו, וכך גם עם מדינות נוספות באזור ומעבר לו. אנחנו נמשיך לחזק את הגורמים המתונים, ובהם הרשות הפלסטינית, בכדי להביא ליציבות ושקט. נדע לנצח מול כל אתגר. ומכיוון שכבר בימים הקרובים, נידרש למספר פעולות, המסר שנשדר לאויבינו קריטי. כל איתגור של ישראל, ייענה בעוצמה, בזמן ובמקום שנוח לישראל. אני מציע למי שבונה תוכניות, להחזיר אותן למגירה".

גנץ פנה לבנט: "כמי שעשה מהלכים קשים שהיו כרוכים במחירים ציבוריים-תמיד ידעתי שאזרחי ומדינת ישראל שווים כל סיכון פוליטי. אתה יודע כמה זה קשה - אבל גם כמה זה הכרחי. ואנחנו, שותפיך, רוצים בהצלחתך - ובהצלחת מדינת ישראל, שחשובה לנו יותר מיוקרתנו האישית. רוב אזרחי ישראל רוצים בשינוי, וביציבות שלטונית. הם לא רואים בימנים אויבים, ובשמאלנים בוגדים, בחרדים טפילים או בערבים מחבלים- אלא אחים, אזרחים שווים במדינה דמוקרטית. הם רוצים חינוך, בריאות, ביטחון חיצוני ופנימי – הם רוצים - חוסן לישראל", דברי גנץ.

בני גנץ בנימין נתניהו שר הביטחון ארה"ב ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד