י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לפני 20 שנה

הצוללן שנבלע על ידי לווייתן ונפלט, שרד גם תאונת מטוס

צוללן אמריקני שעלה לכותרות בימים האחרונים כשניצל ביום שישי מפיו של לווייתן, מסתבר שניצל בשנת 2001 גם מתאונת מטוס • הוא שרד לילה בג'ונגל של קוסטה ריקה לאחר התרסקות המטוס בו נסע

הצוללן שנבלע על ידי לווייתן ונפלט, שרד גם תאונת מטוס
אילוסטרציה צילום: pixabay

מייקל פקרד בן ה-56, שרד תאונת מטוס לפני 20 שנה, בתאונה שבה נהרגו שלושה נוסעים, חמישה נוסעים נוספים ניצלו בהתרסקות בג'ונגל בקוסטה ריקה, ביום שישי אחד הניצולים ניצל שוב מאסון, לאחר שנבלע על ידי לווייתן, שפלט אותו חזרה למים.

על פי הדיווח, בשנת 2001 בסוכנות הידיעות AP, פקרד שהיה דייג בקוסטה ריקה מאז 1990 והקים עסק משלו בשנת 1998, מחלק את זמנו בין מסצ'וסטס לקוסטה ריקה, כשהוא צולל בחופי מסצ'וסטס בקיץ ומנהל את עסקי הדיג הספורטיבי שלו בחורף בקוסטה ריקה.

פקרד, אז בן 38, היה בנובמבר 2001 בטיסה, כאשר מטוסו התרסק, הטייס ריקרדו סלאזר, וטייס המשנה קרלוס לאקאיו והנוסע אדולפו פרדו, כולם מקוסטה ריקה, נהרגו במקום. אולם מייקל היה אחד מחמישה ניצולים שבילו שני לילות בג'ונגל על ​​חוף קוסטה ריקה. הם השתמשו ברדיו של המטוס כדי להזעיק עזרה והצליחו לפלוט משואת חירום מהמטוס, אם כי עדיין נדרשו כוחות ההצלה במשך יממה להגיע אליהם מכיוון שהמיקום היה מרוחק וקשה היה להגיע אליו. כך על פי סוכנות הידיעות AP.

פקרד ספג "פציעות בבטנו ובפלג גופו העליון", נכתב אז ב-2001. הוא וחבריו הניצולים טופלו באתר ההתרסקות על ידי ד"ר לואיס בלאנקו, שאמר, "הם לא היו שורדים לילה נוסף".

עכשיו, 20 שנה אחר כך, פקרד מתאושש מכמעט אסון נוסף שעלול היה להביא למותו.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מייקל פקרד, בן ה-56 מפרובינסטאון שבמסצ'וסטס צלל לחופי מסצ'וסטס, ולפתע חש חבטה גדולה, ומצא את עצמו בתוך לוויתן, אחרי כ-40 שניות הלוויתן פלט אותו והוא ניצל, הוא אושפז בבית החולים רק עם פציעות ברגליו.

פקרד סיפר לאתר Cape Cod Times, כי הוא וחברו לצוות הורידו את סירתם לים ביום שישי בבוקר, התנאים היו מצוינים, עם ראות מים בגובה שני מטרים. הוא שחזר כי לאחר שקפץ מהספינה עם ציוד צלילה למים, הוא "הרגיש חבטה עצומה והכל החשיך". הוא חשב שהוא הותקף על ידי אחד הכרישים הלבנים הגדולים ששוחים באזור, "ואז הרגשתי את המסביב והבנתי שאין שיניים".

"ואז הבנתי אוי אלוקים, אני בפה של לוויתן והוא מנסה לבלוע אותי. זהו, אני אמות", פקרד אמר שהוא חשב על אשתו ושני בניו, בני 12 ו-15. ואז פתאום הוא עלה אל פני המים ופשוט החל לנער את ראשו, פשוט נזרקתי לאוויר ונחתתי במים. הייתי חופשי ופשוט צפתי לסירה לא האמנתי שאני כאן כדי לספר את זה".

התרסקות מטוס לוויתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד