י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בצל המתיחות הביטחונית

סקר דרמטי: הפלסטינים מעבירים את התמיכה לחמאס

מכון הסקרים הפלסטיני של חליל שקאקי פרסם נתוני סקר שמצביע על נסיקה בתמיכה בחמאס ברחוב הפלסטיני | הפרשן הבכיר: העלייה בפופולריות של חמאס יש לייחס לא רק למבצע שומר החומות אלא גם לתסכול הרב ברחוב הפלסטיני מביטול הבחירות ברשות הפלסטינית

סקר דרמטי: הפלסטינים מעבירים את התמיכה לחמאס
הפגנות פלסטינים ביו"ש צילום: פלאש 90

סקר חדש שפרסם מכון הסקרים הפלסטיני של חליל שקאקי מצביע על נסיקה בתמיכה בחמאס ברחוב הפלסטיני, בין השאר בעקבות מבצע "שומר החומות". כך על פי הדיווח של גל ברגר איש 'כאן 11'.

94% מהנשאלים בסקר השיבו כי הם חשים גאווה לנוכח התפקוד של רצועת עזה במערכה, 77% סבורים כי חמאס יצא מהמערכה עם ידו על העליונה, ו-65% סבורים כי עלה בכוחו של חמאס למנוע את פינוי המשפחות משייח ג'ראח ולעצור את הפגיעה באל-אקצה.

בתשובה לשאלה מי הכי הגן על ירושלים, השיבו 65% מהנשאלים כי תושבי ירושלים עצמם הם שהגנו עליה קודם כל, 29% השיבו שחמאס הגן על ירושלים ו-3% השיבו כי הרשות הפלסטינית הגנה עליה.

על פי הסקר, אילו נערכו בחירות לפרלמנט בשטחים היום, 41% היו מצביעים לחמאס ו-30% היו מצביעים לפת"ח, מדובר בהתהפכות המגמה מזו שעלתה בסקר הקודם שפרסם המכון לפני שלושה חודשים אז התחברו 43% לפת"ח ו-30% לחמאס.

אילו נערכו בחירות לנשיאות הפלסטינית היום – 59% היו מצביעים למנהיג חמאס איסמעיל הנייה ו-27% למנהיג הפת"ח אבו מאזן, בסקר של המכון מלפני שלושה חודשים התוצאה הייתה 47% לאבו מאזן, 46% להנייה).

הסקר נערך בקרב 1,200 פלסטינים בגדה בעזה ובמזרח ירושלים בתאריכים 9-12 ביוני – כשבועיים וחצי שלושה לאחר תום מבצע שומר החומות, ותוצאותיו התפרסמו אתמול.

עוד הוסיף ברגר וציין כי את העלייה בפופולריות של חמאס יש לייחס לא רק למבצע שומר החומות אלא גם לתסכול הרב ברחוב הפלסטיני מביטול הבחירות ברשות הפלסטינית בידי אבו מאזן.

סקר חמאס הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד