י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סוער בדגל

גפני ביקר את ראש העיר ליאון - ב'יתד' צנזרו

זעם ב'דגל התורה' בירושלים וכן בקרב תושבי השכונות המעורבות לאחר ש'יתד נאמן' צנזר הבוקר דברי ביקורת שהפנה אמש ח"כ משה גפני כלפי ראש העיר משה ליאון על כך שאינו דואג למצוקתם של תושבי השכונות המעורבות בעיר

גפני ביקר את ראש העיר ליאון - ב'יתד' צנזרו
משה ליאון צילום: פלאש 90

דגל התורה בירושלים סוערת מאז שעות הבוקר (רביעי), בעקבות התקפה של יושב ראש דגל התורה חבר הכנסת משה גפני נגד ראש עיריית ירושלים משה ליאון, כשהזעם מתנקז נגד מי שאמור להיות ביטאון המפלגה 'יתד נאמן' שצנזר את דבריו של יו"ר יהדות התורה.

במהלך טקס חנוכת בית ספר חדש אתמול, נאם חבר הכנסת גפני לצד ראש העיר ליאון ונציגי העירייה. תחילה הוא שיבח את ראש העיר שמסכם חצי קדנציה בתפקיד, תוך שהוא מציין את הפעילות למען המוסדות החרדים בשכונות העיר.

אלא שגפני המשיך וביקר את ראש העיר בכך שהוא מתעלם מהמצוקה בשכונות המעורבות: "יש עוד הרבה עבודה", אמר גפני לליאון, "השכונות המעורבות בעיר עדיין מופלות לרעה, בפרט בנושא החינוך, והתפקיד שלך זה לעזור להן. אני יודע שזו עבודה לא קלה אבל סומך עליך ומכיר את יכולותיך שתדע לעשות זאת, אני מצידי אתן לך את מלוא הגיבוי והסיוע לשם כך".

הבוקר (רביעי) התעוררו תושבי ירושלים, רבני העיר, וגם חבר הכנסת גפני בעצמו וגילו כי בביטאון המפלגה 'יתד נאמן' צנזרו את דבריו של גפני, והביאו רק את תחילת דבריו בהם פרגן לראש העיר, תוך התעלמות מדברי הביקורת שהשמיע בהמשך.

בעקבות הזעם בקרב תושבי העיר, מיהרו בלשכת גפני להבהיר בהודעה נוספת על כך שגפני "הודיע לנציגי השכונות המעורבות בירושלים בקרית יובל וברמות ב' כי לא ינוח ולא ישקוט עד שימצא פתרון, והם לא יופלו לרעה לעומת השכונות האחרות בעיר".

ל'בחדרי חרדים' כי בעקבות הזעם בקרב תושבי השכונות המערבות שרק גובר כעת, וצפוי אף להתחזק בימים הקרובים עם כינוס רבנים ועסקנים וכן כמה מהרבנים הבולטים בעיר שם הם צפויים להביע את זעמם על התנהלות ראש העיר באופן פומבי, לאחר שעשו זאת בשבועות הקודמים רק בחדרים הסגורים.

עיקר הזעם על הנעשה בשכונות קריית יובל ורמות ב', שם תושבי השכונה החרדים סובלים ממצוקת כיתות, בקריית יובל מבקשים להקים בית ספר לבנות, וברמות ב' דורשים תלמוד תורה לבנים. מצוקה דומה קיימת גם בשכונות גילה ורמות א'.

משה ליאון משה גפני ירושלים דגל התורה יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד