י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"עשה דברים חמורים"

בכיר מודיעין לשעבר שוקל תלונה פלילית נגד יוסי כהן

בכיר לשעבר במערכת הביטחון הישראלית זועם על הריאיון שהעניק ראש המוסד היוצא יוסי כהן לעיתונאית אילנה דיין ולדבריו הוא שוקל להגיש נגדו תלונה פלילית בגין חשיפת סודות מדינה | מטעמו של כהן נמסר: "לא הוסגרו בו שום סודות והוא לא היה יוצא דופן בהשוואה לראיונות שהעניקו ראשי מוסד קודמים"

בכיר מודיעין לשעבר שוקל תלונה פלילית נגד יוסי כהן
ראש המוסד יוסי כהן צילום: גלעד קוולרצ'יק

הריאיון שפורסם בשבוע שעבר בתוכנית עובדה עם ראש המוסד היוצא יוסי כהן עורר באופן טבעי הדים רבים, אך גם לא מעטו ביקורת. אנשי מוסד לשעבר רמזו כי כהן נהג שלא כשורה כשחשף סודות מבצעיים של המוסד בתכנית, אחרים אף החריפו את הביקורת בטענה כי בדבריו הוא פגע בביטחון המדינה.

עיקר קצפם יצא על פרטים שחשף כהן בריאיון מהמבצע הכי דרמטי של ארגון הביון הישראלי בשנים האחרונות: גניבת ארכיון הגרעין הצבאי האיראני ממחסן סמוך לטהרן מתחת לאפם של האיראנים. המבצע הצית את דמיונם של רבים ברחבי העולם והוביל לשבר ובלבול בצד האויב. כהן חשף פרטים מעניינים מהמבצע כמו זהות המבצעים בפועל של המבצע עליהם סיפר כי מדובר בזרים ולא ישראלים שהיו על אדמת איראן.

מדבר לראשונה | השאיפה לרשת את נתניהו: יוסי כהן משיב ומנמק

היום (חמישי) מפרסם העיתונאי בן כספית ב'מעריב' כי בכיר לשעבר במערכת הביטחון הישראלית זועם על כהן ושוקל הגשת תלונה פלילית נגדו בגין מה שהוא מחשיב "פגיעה בביטחון במדינה". מדובר ביוסי לנגוצקי, אל"ם במילואים ומבכירי מערך המודיעין של צה"ל בכל הזמנים, שזועם ואומר לכספית כי אם איש מוסד אחר היה חושף את הדברים, כהן עצמו היה פועל להכניסו לכלא.

"אני בודק עכשיו אפשרות להניע הליך פלילי נגד יוסי כהן", אמר אתמול ל"מעריב". כספית שאל אותו במה מדובר. תלונה במשטרה? הגשת תביעה אזרחית? דרישה לחקירה של המוסד או מערך המודיעין? "אני מתייעץ עם עורכי דין, לדעתי אפשר להגיש כאן תלונה, אפילו פלילית", אמר לנגוצקי. "כהן עשה דברים חמורים ואמר דברים חמורים מאוד בראיון, אסור לעבור על זה לסדר היום".

"אני אומר לך בביטחון מלא", הוא אומר לבן כספית. "כהן עשה בראיון הזה עבירות ביטחוניות חמורות ביותר שאין עליהן סליחה ומחילה. אם מישהו מאנשיו היה עושה את זה, הוא היה מזמן בבית הסוהר". אתה מגזים, אמר לו כספית, תן דוגמאות. "אני לא יכול לתת דוגמאות בלי להסגיר את הפרטים והסודות", אמר. "מי שיודע, יודע. לי אין כוונה לעשות עבירות של ביטחון שדה. הוא עשה מספיק".

כספית אמר ללנגוצקי כי כהן היה ראש מוסד מצוין, הביא תוצאות, הריאיון עבר צנזורה, מה הסיפור? "אני לא מתייחס כרגע לצנזורה, אנחנו לא יודעים מה נאמר או לא נאמר בצנזורה, אני אומר לך שכהן עשה דברים שלא ייעשו, ואני לא אנוח עד שזה ייבדק. המוסד לא שייך לאף אחד מאתנו, זה נכס של המדינה". כספית תהה אם זה פוליטי. "חלילה", אמר. "אני לא איש פוליטי, זה לא עניין פוליטי, לא מעניין אותי ימין או שמאל. שלא יבלבלו לי את המוח". 

מטעמו של כהן נמסר: "ראיון ראש המוסד היוצא עבר את אישורי הצנזורה וביטחון השדה הנדרשים, לא הוסגרו בו שום סודות והוא לא היה יוצא דופן בהשוואה לראיונות שהעניקו ראשי מוסד קודמים".

יוסי כהן ראש המוסד איראן מעריב בן כספית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד