ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מחונכים לשנאה

כתב אישום הוגש נגד קטינים בעוון ייצור ואחזקת נשק

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית משפט המחוזי מרכז, בשבתו כבית משפט לנוער, כתב אישום כנגד שני קטינים בגין ייצור נשק. זאת לאחר, שהכינו בקבוקי תבערה במטרה להשליכם לעבר יהודים

כתב אישום הוגש נגד קטינים בעוון ייצור ואחזקת נשק
הנשקים שנתפסו צילום: דוברות המשטרה

לפני מספר חודשים לאחר ירי רקטות מסיבי לעבר אזור ירושלים ועוטף עזה, החל מבצע צבאי של צה"ל המכונה "שומר החומות". בד בבד, החלו הפרות סדר רחבות בכל רחבי הארץ.

באזור המרכז, ובפרט בעיר רמלה, התרחשו אירועים רבים של אלימות בין יהודים, ערבים וכוחות הביטחון על רקע לאומני וגזעני, בין היתר באמצעות פגיעה בגוף ורכוש, התפרעויות, הצתת כלי רכב לרבות ניידות משטרה, השלכת בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים, הבערת צמיגים ופחי אשפה, חסימת כבישים וזריקות אבנים וחפצים לעבר כוחות הביטחון וכן אזרחים יהודים וערבים.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד עדי ארד, לפני כמה ימים סיפר אחיו של אחד הנאשמים הקטינים כי הותקף על ידי קבוצה של יהודים, שרגמו את רכבו באבנים וגרמו לפציעתו. לאור האמור, החליטו הנאשמים לייצר 30 בקבוקי תבערה, כיומיים לאחר האירוע החלו להכין בקבוקי תבערה במטרה להשליכם לעבר יהודים. לאחר הכנת הנשק, תיעד אחד הנאשמים את עצמו, כשהוא רעול פנים, יחד עם הנשק ושלח את הסרטון מהטלפון הנייד שלו כשהוא מלווה בהצהרה: "היום נשרוף את רמלה".

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה עורכת הדין ערד כי: "במציאות החברתית והביטחונית במדינה והמתיחות ההולכת וגוברת בין האוכלוסיות השונות, נשקף סיכון רב ממי שנותנים ידם להתססת הרוחות ונוטלים חלק בפעולות אלימות ובהפרת הסדר הציבורי. במצב דברים זה, יש צורך של ממש להורות על מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים של מי שלוקח חלק פעיל ומשמעותי בפעילויות אלה, על מנת להבטיח את השבת הסדר הציבורי על כנו. בנסיבות אלה, גובר החשש ששחרורם של המשיבים עלול להביא להתססת הציבור ולליבוי מהומות."
 
בנוסף, לאחד הקטינים מיוחס כי במהלך חודש דצמבר 2020, החזיק נשק מסוג אקדח ברמלה וכי במהלך החודשים יוני 2020 ועד פברואר 2021, בהזדמנויות רבות, החזיק ונשא הנאשם כלי נשק ותחמושת שונים במהלך ביקוריו בשכם.

שימו לב- מכיוון שמדובר בנאשמים קטינים, לא נוכל למסור את כתב האישום, בנוסף לא נוכל לפרסם כל פרט שעלול לזהות את הנאשמים הקטינים.

קטינים נשק בקבוק תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד