י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"פשע אכזרי וחסר טעם"

תכנן לפוצץ בית אבות יהודי וצפוי ל-15 שנות מאסר

צעיר ממדינת מסצ'וסטס בארה"ב הורשע בניסיון להצית בית אבות יהודי באמצעות מיכל דלק וצפוי לעמוד בפני עונש מאסר ממושך | הדי אן איי שהותיר בשטח הוביל לתפיסתו המהירה

תכנן לפוצץ בית אבות יהודי וצפוי ל-15 שנות מאסר
ג'ון מייקל ראת'בון צילום: משטרת מסצ'וסטס

ג'ון מייקל ראת'בון, בן ה-37, הורשע בבית המשפט במסצ'וסטס שבארה"ב ועומד בפני 15 שנות מאסר בגין ניסיון לפוצץ בית אבות יהודי באפריל 2020.

הוא הואשם בניסיון להעביר או לקבל מטעני חבלה בין מדינות, חלקן מחו"ל, ובניסיון לפגוע בזדון או להשמיד רכוש אישי בניסיון להרוג, לפגוע או להפחיד, כך הודיעה פרקליטות ארה"ב בבוסטון.

ג'ון מייקל ראת'בון ניסה להצית אש בכניסה לבית האבות, אך בנס הוא לא הצליח לבצע את מזימתו, לאחר שהאש לא נתפסה כפי שתכנן.

האיש גם הואשם בעבר בעדות שקר לסוכנים פדרליים. חבר המושבעים קבע כי הוא אשם בהדלקת "פצצת אש" ממש בכניסה לבית אבות יהודי, "פשע אכזרי וחסר טעם", עורך הדין מטעם התביעה במחוז מסצ'וסטס, נתנאל מנדל אמר לאחר ההרשעה, כי "בזכות פסק הדין של חבר המושבעים ועבודתם הטובה של תובעים וחוקרים, האיש שתכנן לפגוע בקהילה שלנו לא יהווה איום על ביטחון הציבור בקרוב".

על פי כתב האישום, מיכל דלק בן חמישה ליטרים מלא בבנזין נמצא ועליו נייר שרוף (בהמשך זוהה כעלון דתי נוצרי) שהונח בתוך פתח המיכל. חלק מהעלון היה חרוך ונראה כי הוא הועלה באש בניסיון להצית את הדלק. גורמי אכיפת החוק דיווחו על כתמי דם על ידית המיכל ועל הדף. ב-9 באפריל נקבע כי דגימות הדם על המיכל ועל העלון קשורים לפרופיל ה-DNA של ראת'בון.

"ג'ון ראת'בון הציב מיכל תבערה ביתי בסמוך לכניסה של מתקן דיור יהודי מוגן שנמצא במרחק קצר משלושה מרכזי דת יהודיים, בית ספר יהודי פרטי, מרכז קהילתי יהודי". כך אמר ג'וזף בונאוולונטה, סוכן FBI מאזור בוסטון. "מקרה זה מדגיש את האיום האמיתי ביותר שמציבים קיצונים אלימים בעלי מוטיבציה גזענית, ה- FBI ישתמש בכל כלי חקירה אפשרי, יחד עם המומחיות והמיומנויות של שותפינו בכוחות המשימה המשותפת לטרור, כדי לזהות, להעריך ולשבש איומים כמו זה לשמירה על הקהילה שלנו."

בית אבות ניסיון הצתה מדינת מסצ'וסטס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד