י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מזימות משטר הכפייה החילוני"

הח"כים תוקפים את זנדברג: "נלחם בכל הכלים העומדים לרשותנו"

ח"כ אייכלר תקף בחריפות את דברי זנדברג וח"כ אזולאי הוכיח למנדלבליט מדוע דבריה אינם נכונים: "קביעת שעות לרחצה נפרדת בצורה מידתית תוך מזעור הפגיעה בציבור שאינו מעוניין בה למינימום, אינה מהווה פגיעה בעיקרון השוויון ולפיכך אינו מצריך הסמכה חוקית מפורשת להפרדה"

הח"כים תוקפים את זנדברג: "נלחם בכל הכלים העומדים לרשותנו"
בריכת המשושים צילום: ניקי קלווין/ פלאש 90

חברי כנסת מהמפלגות החרדיות תקפו היום (ראשון) את דבריה של השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, האחראית על רשות הטבע והגנים, כי תתנגד לחקיקה שהרשות מנסה לקדם כדי לאפשר רחצה בהפרדה מגדרית במעיינות ונחלים בשמורות טבע.

ח"כ ישראל אייכלר הגיב לדבריה: "שוב אנו עדים לשיטת הקומוניזם הקורא לחושך אור ולאור יקראו חושך. לאפליה והדרה ומלחמה, יקראו צדק שוויון ושלום. לכל עוול ועושק יקראו תיקון עולם. ממשלת ההונאה והרוע, דורסת בגלגלי המהפכה, את כל זכויות האדם וערכי היהדות. הכול בשם ה"נאורות והשוויון".

לדברי אייכלר, "גירוש היהודים החרדים מנחלי הארץ ממחיש לנו את כוונותיה של הממשלה הרעה. הדרת אוכלוסייה שלמה של אזרחי ישראל לא תהיה רק באוטובוסים ובמעיינות ונחלים, אלא בכל תחומי החיים".

"אסור לאפשר את נשיאת שם השוויון להדרה אכזרית שכזו. נעשה ככל שביכולתנו להילחם בכל הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו, כדי לחשוף את מזימות משטר הכפייה החילוני בכל החזיתות", הצהיר ח"כ אייכלר.

במכתב ששיגר ח"כ ינון אזולאי מש"ס ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנושא רחצה מגדרית נפרדת באתרי רשות הטבע והגנים, כתב אזולאי: "סעיף 3(ד)(3) לחוק איסור אפליה במוצרים ושירותים קובע באופן מובהק וברור שכאשר חלק מן הציבור לא יצרוך מוצר או שירות בשל פעולה של אי הפרדה, לא רואים בכך אפליה".

אזולאי ציין: "התכלית של סעיף חוק זה נועדה לקדם שוויון. כאשר חלק מן הציבור לא יצרוך מוצר או שירות בשל אמונה דתית ו/או בשל הלכה, ואנחנו מונעים ממנו לצרוך את המוצר או השירות הזה, הרי שאנחנו מפלים. ברגע שאנחנו מתעלמים מהחובה הזו ולא מאפשרים לחלק מן הציבור, אפילו לא כל הציבור, לצרוך מוצר או שירות בשל הדבר הזה, הרי שאנחנו פוגעים בשוויון".

חבר הכנסת הבהיר ליועמ"ש: "קביעת שעות לרחצה נפרדת בצורה מידתית וסבירה תוך מזעור הפגיעה בציבור שאינו מעוניין בה למינימום (כאשר במקביל לסגירת שתי הבריכות בעינות צוקים לרחצה נפרדת במסגרת הפיילוט, הבריכה השלישית והגדולה מהן תישאר פתוחה כרגיל לכלל הציבור והרחצה הנפרדת תיערך בבריכות התחתונות, שבהן יבוצע תיחום מוגדר לטובת העניין), אינה מהווה פגיעה בעיקרון השוויון ומשכך אינו מצריך הסמכה חוקית מפורשת להפרדה זו בחקיקה ראשית. לאור האמור לעיל, אבקש את עמדתך והבהרתך בנושא בהקדם", דברי אזולאי.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב גם הוא בחריפות להתנגדות של זנברג: "הוראתה של השרה החדשה להגנת הסביבה תמר זנדברג שלא לאפשר לרשות הטבע והגנים שתהיינה שעות נפרדות לגברים ונשים ב-2 מקורות מים, היא 'הוראה פרימיטיבית וחשוכה' הפוגעת בגברים ונשים, יהודים וערבים. על פי ההוראה, כל מי שאורח חייו שונה מאורח חייה של השרה החדשה, לא ייהנה ממקורות המים ברשות הטבע והגנים אפילו לא לזמן קצר".

כזכור, מוקדם יותר היום אמרה השרה תמר זנדברג בראיון ל'ווינט' כי "הפרדה מגדרית היא סוג של הדרה ומהווה פגיעה מהותית בשוויון. בית המשפט האמריקני קבע כבר בשנות ה-50 ש'נפרד זה לא שווה'. על רקע מציאות של הפרדה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות בתחבורה הציבורית, בהשכלה הגבוהה ובאירועים, אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה במרחב הציבורי. לאחר קביעת היועמ״ש שאין סמכות להפרדה, אתנגד לכל חקיקה בנושא ולהלבנת ההפרדה במרחב הציבורי".

 

חוף נפרד רחצה ישראל אייכלר ינון אזולאי תמר זנדברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד