י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החלטת הממשלה לא מספקת

אביו של הרוג מירון: אם המטרה לחפש אשמים, חבל על הכסף

הרב אביגדור חיות, אביו של ידידיה משה ז"ל שנהרג ב'אסון מירון' אמר מתנגד לוועדת החקירה במתכנתה. לדבריו: "אם מטרת ועדת החקירה הממלכתית היא רק לחפש אשמים, אז חבל על ה-6 מיליון שקל שהממשלה הקדישה לזה. זה לא יקים אף אחד מ-45 מההרוגים"

אביו של הרוג מירון: אם המטרה לחפש אשמים, חבל על הכסף
עצרת חיזוק בקהילת בני תורה צילום: שוקי לרר

הרב אביגדור חיות, אביו של ידידיה משה ז"ל, שנהרג ב'אסון מירון' אמר היום (ראשון) כי אסור שמטרת ועדת החקירה הממלכתית תהיה לחפש אשמים.

בראיון ל'חדשות 12', אמר הרב חיות: "אם מטרת ועדת החקירה הממלכתית היא רק לחפש אשמים, אז חבל על ה-6 מיליון שקל שהממשלה הקדישה לזה. זה לא יקים אף אחד מ-45 מההרוגים".

דבריו נאמרו על רקע מאבק למען הקמת ועדת חקירה ממלכתית ל'אסון מירון'. חברי הכנסת החרדים התנגדו למהלך אך הבוקר, הקמת ועדת החקירה הועלתה לישיבת הממשלה על ידי שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן ואושרה פה אחד.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה: "כפי שהבטחנו, אנחנו מעלים לאישור הממשלה את ההצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון. 45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא ועל כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא".

הוא המשיך ואמר: "הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם, אבל הממשלה כן יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד. כפי שאמרנו, ועדת חקירה קום תקום".

"לצד הוועדה, חשוב לומר למתפללים ולכל האנשים שמגיעים למירון - אנחנו נעשה הכל כדי שמסורת החגיגות בל"ג בעומר, ובכל ימות השנה, תמשיך", הבהיר ראש הממשלה.

"במסגרת ההחלטה, הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האירוע ובכלל זה תתייחס גם לעניינים הבאים: מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו, מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים ובתוכם גם אירועי פולחן דתיים והמקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים", כך נכתב בנוסח ההחלטה שאושרה.

הוועדה תחקור השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים בנושאים הבאים:

- מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו.
- מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועי פולחן דתיים ומקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים.
- הכלים העומדים בפני רשויות המדינה וגורמים נוספים לאפשר הפעלה יעילה ותקינה של המתחם.
- נוכח קיומן המקביל של חקירה פלילית על ידי משטרת ישראל וחקירת המחלקה לחקירות שוטרים בנוגע לאירוע, יערך תיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ביחס לאמור.
- משרד האוצר יקצה לפעילות הוועדה סכום של 6 מיליון ש"ח.
- מינוי יו"ר הוועדה וחברי הוועדה, ייעשה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, כקבוע בחוק.

שר הביטחון גנץ אמר לאחר האישור כי "הקמת הוועדה היא חוב מוסרי לציבור הישראלי, וגם למשפחות. עלינו לוודא שלעולם לא יתרחש אירוע כזה. מדובר על ועדה שתפקידה קודם כל להציל חיים. אני מודה לשר האוצר ליברמן, לראש הממשלה בנט ולכלל חברי הממשלה שנרתמו לאישור מהיר של הקמת הוועדה כבר בישיבת הממשלה הראשונה".

אסון מירון תשפ"א ידידיה חיות ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד