י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תוקפם יפוג בסוף החודש

שלוש מדינות מעוניינות בחיסונים שהרשות רוצה להחזיר

לפי הדיווח ב'הארץ' שלוש מדינות שונות מנהלות מו"מ עם ישראל לקבלת החיסונים שתוקפם יפוג בקרוב והרשות הפלסטינית מעוניינת להחזיר לישראל

שלוש מדינות מעוניינות בחיסונים שהרשות רוצה להחזיר
חיסונים לקורונה. אילוסטרציה צילום: unsplash

הסאגה סביב ביטול החיסונים החזרת החיסונים שהועברו לרש"פ מישראל מקבלת תפנית ולפי גורם מדיני בכיר שלוש מדינות מעוניינות לקבל לידיהם את החיסונים שתוקפם יפוג בחודש יולי, במסגרת הסכם לפיו החיסונים שאותה מדינה תקבל בעתיד מפייזר - יועברו לישראל. כך מדווח ב'הארץ'.

לפי הדיווח, הסכם שכזה דורש את אישורה של חברת פייזר. אם ההסכם עם הרשות הפלסטינית אכן יתבטל, ככל הנראה יועברו החיסונים שתוקפם יפוג בקרוב למדינה אחרת. לצד זה במשרד הבריאות הפלסטיני אמרו מוקדם יותר היום (שני) כי בכוונתם לחדש את המו"מ עם משרד הבריאות הישראלי וחברת פייזר לגבי "חיסונים בטוחים ולפי התקן". 

ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר היום כי הרשות צפויה להחזיר לישראל עוד 90 אלף חיסונים שתוקפם אמור לפוג בעוד עשרה ימים. "אין מדובר בתרומה מישראל אלא חיסונים שהרשות שילמה עבורם", כך אמרו גורמים פלסטינים. בישראל מנגד לא מתכוונים לקבל חזרה את כל החיסונים מהרשות וגורמים מדיניים בישראל אמרו כי הם מקווים שהרשות תעשה בסופו של דבר שימוש בחיסונים שתוקפם מסתיים בסוף החודש הנוכחי, גם אם לא תודיע על כך באופן פומבי.

משרד הבריאות מסר אתמול כי משרד הבריאות הפלסטיני ידע על מועדי התפוגה של החיסונים, והם היו "ידועים, מוסכמים ותואמים להסכם בין הצדדים". לפי הגורם המדיני, "ביטול העסקה מהצד הפלסטיני נעשה על רקע ביקורת ברחוב". משרד הבריאות הוסיף כי המשלוח שהועבר לפלסטינים "היה תקין לחלוטין". "חיסונים שהועברו לפלסטינים זהים מכל בחינה לחיסונים שניתנים בימים אלה לאזרחי מדינת ישראל", נמסר.

קורונה חיסונים הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד