י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הקצב מטהראן"

נשיא איראן הנבחר: "תמיד הגנתי על זכויות אדם"

במסיבת עיתונאים רבת משתתפים דיבר לראשונה נשיא איראן הנבחר והתייחס לסוגיות המדיניות שעל הפרק. לשאלה לגבי אחריותו להרג אלפים השיב: "צריכים לתגמל אותי על ההגנה על זכויות אדם"

נשיא איראן הנבחר: "תמיד הגנתי על זכויות אדם"
אברהים ראיסי צילום: צילום מסך

במסיבת העיתונאים הראשונה של האייתוללה אברהים ראיסי, שמונה לנשיא איראן לאחר בחירות בעלות אחוז הצבעה נמוך במיוחד ומועמדים שנבחרו בפינצטה על ידי האייתולה עלי חמינאי מנהיגה העליון של איראן, הגיעו 380 נציגים מ-201 כלי תקשורת מקומיים וזרים, כך דיווחו כלי תקשורת שמקורבים למשטר האיראני.

‏נשיא איראן הנבחר איברהים ראיסי אמר כי "מדיניות החוץ שלנו אינה מוגבלת למדינות החתומות על הסכם הגרעין, אנו שואפים ליצור קשרים עם כל המדינות, ‏המסר שלי לארה"ב הוא שעליה לחזור להתחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין, הואיל והיא זו שנטשה אותו מלכתחילה. בנוסף עליה להסיר את כל העיצומים".

הנשיא התייחס לפרסומים בתקשורת העולמית כי היא ‎‏"התליין מטהראן" או "הקצב מטהראן" עקב חלקו בהוצאות להורג של מתנגדי המשטר בשנות השמונים, נשיא איראן אמר: "צריכים לתגמל אותי על ההגנה על זכויות אדם וביטחון, תמיד הגנתי על זכויות אדם".

הנשיא הנבחר של איראן כינה את עצמו "כמגן על זכויות האדם" לאחר שנשאל ישירות על מעורבותו הוצאות להורג המוניות 1988 של כ-5,000 בני אדם. ראיסי היה חלק ממה שמכונה "ועדת המוות" שגזרה מוות על אסירים פוליטיים בסוף מלחמת איראן ועיראק בשנות השמונים.

הוא אמר כי הוא אינו מוכן לנהל משא ומתן בנוגע לתוכנית הטילים הבליסטיים של טהרן, ולא ינהל משא ומתן על תמיכת איראן במיליציות אזוריות.

נשיא איראן הנבחר אומר כי אינו מוכן לפגוש את הנשיא ג'ו ביידן. כשנשאל האם יהיה מוכן לפגוש את הנשיא ביידן, הוא ענה "לא".

איראן אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד