י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בקואליציה יגייסו רוב?

בליכוד הכריעו: יצביעו נגד חוק האזרחות

ב'ליכוד' החליטו להצביע נגד חוק האזרחות, שאוסר על פלסטינים וערביי ישראל להתאחד כמשפחה במדינה - אך לתמוך בחוק יסוד ההגירה, שיעגן את האזרחות כחוק קבע | בקואליציה מנסים להגיע להסכמות בניהם על החוק, כדי להעבירו

בליכוד הכריעו: יצביעו נגד חוק האזרחות
מליאת הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר שבימים האחרונים סירבו להגיד כיצד יצביעו, היום (שני) מפלגת 'הליכוד' החליטה להצביע נגד חוק האזרחות, ולתמוך בהצעת חוק יסוד ההגירה, שכוללת את חוק האזרחות.

ההתנגדות של 'הליכוד' לחוק האזרחות, שמובא על ידי הקואליציה כהוראת שעה, מגיעה כדי לנסות ולהביך את הקואליציה, למרות שתמכו בחוק במשך כל השנים האחרונות.

משמעות חוק האזרחות היא מניעה מהפלסטינים ואזרחים ערבים שמקימים משפחה להתאחד בישראל, זאת כדי שמחבלים לא ינצלו את האפשרות לגור בארץ ולבצע פיגועים, וכדי שמספר היהודים בארץ יהיה הרוב.

מנגד, 'הליכוד' יתמכו בחוק יסוד ההגירה, שהוגש על ידי חה"כ שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' כדי לאתגר את הקואליציה הימנית. חוק היסוד ההגירה, מכיל בין היתר את חוק האזרחות - ואף כחוק קבע, כך שלא יצטרכו להעבירו כל שנה.

מפלגות 'הציונות הדתית', 'ש"ס' ו'יהדות התורה' יצטרכו להודיע האם הם מצטרפים להתנגדות של 'הליכוד', וההערכה היא שיעשו זאת. אך למרות זאת, ישנו סיכוי שחברי כנסת מתוך המפלגות יצביעו בעד חוק האזרחות, כי ילכו לפי האידיאולוגיה שלהם.

בקואליציה ינסו לגייס רוב מתוך עצמם, אך אם החוק הנוכחי יעלה להצבעה, חברי הכנסת של סיעת רע"מ, שקיבלו גם חופש הצבעה בנושא, צפויים להתנגד או להימנע, וגם כמה חברים ב'מרצ' הצהירו כי יתנגדו.

גם חברת הכנסת איבתיסאם מראענה מ'העבודה' אמרה כי תתנגד לחוק, אך היום אמרה שמה שיוכרע במפלגתה תעשה: "אצביע עם הסיעה שלי. אקבל את דין התנועה. בוודאי".

בקואליציה, כאמור, מנסים לגייס את כולם, כי אחרת ההצבעה תיפול וההפסד ירשם עליהם, אז כדי להביא את סיעת 'רע"מ' והחברים מ'מרצ' השר זאב אלקין מונה לאחראי שימצא פתרון בין הצד הימני, למתנגדים.

חוק אזרחות הליכוד ממשלת השינוי שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד